مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید به کاندیدایی رای داد که در متن و بطن جامعه حضور داشته و اهل زندگی راحت نباشد.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹ 18 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح نیا، در خصوص اهمیت و حساسیت انتخابات اظهار کرد: آنچه که واضح است این است که انتخابات یک مسئولیت اجتماعی عمومی است چون که همه ما سرنوشت یکسانی داریم. همه ما سوار قطاری هستیم که روی ریل ارزشها و ملیت ما حرکت می‌کند و دلمان برای ارزشها ، ملیت و ایرانی بودنمان می‌سوزد. ما مسافرهای این قطار با همه وجود باید موانعی که پیش می آید را برطرف کنیم و چیزهایی که باعث سرعت گرفتن این قطار می‌شود را مهیا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: یکی از مباحث مهم کشور بحث انتخابات ریاست جمهوری است، ما در سالیان گذشته به این تجربه و نتیجه رسیدیم که شرکت در انتخابات مهم است و مهمتر از آن به چه کسی رای بدهیم هست . لذا باید به همدیگر «تواصی بالحق» کنیم که در انتخابات شرکت کنیم و تلاش کنیم مشکلات خود را خودمان حل کنیم. دشمن نه ما را می شناسد و نه ما را درک می کند و آن کسی که مملکت را آباد خواهد کرد ملت ایران است.

بهره‌مندی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح

حجت الاسلام والمسلمین مصلح نیا در مورد نحوه انتخاب اصلح آنچه که مشخص و مبرهن است این است که باید در این راستا از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری بهره ببریم یعنی ما در یک پروسه و آموزش ۴۵ ساله از زمان انقلاب و با آزمون و خطا در مسیر انتخاب درست قدمهای خیلی بزرگی را برداشتیم و یاد گرفتیم که نباید اسیر تبلیغات سنگین و سهمگین کاندیداها یا طرفدارانش یا دشمنان این ملت شد.

وی ادامه داد: باید بدون حب و بغض و بدون غرض ورزی روی تک تک افراد مطالعه کرد و دید کدامشان به درد این ملت و مملکت ، نظام و انقلاب می خورد. یعنی کدامش وابستگی و دلبستگی به وعده های غرب ندارد. کدامش نقطه ضعف ندارد و اطرافیان کدامیک سالم و صالح و درست است. «تعرف الاشیاء باضدادها» یعنی اشیاء از راه نقطه مخالف و نقطه مقابلشان شناخته می‌شوند و به وجود آنها پی برده می‌شود. باید نگاه کنیم اطرافیان کدامیک مثلا پرونده اختلاسی و منبع فساد دارد و یا دل در خارج دارند و فرزند، فامیل و آشنا در کشور و دشمن این ملت دارند و یا کدامشان سالم زندگی کرده و شفافیت مالی و اخلاقی دارد. اینها در هدایت انسان به تشخیص اصلح کمک می کند، چرا که انتخاب صالح هم ظلم به ملت است، البته صالح خوب است اما سرعت اصلح و صالح تر را ندارد.

مسئولین فضای آرامش و بدون نگرانی از تخلف را آماده کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص نقش و وظیفه مسئولین در انتخابات گفت: نقش و وظیفه مسئولین اینست که فضا را آماده کنند که در حالت توام با آرامش و بدون نگرانی از تخلف و هر چیز دیگر، مردم با این ذهنیت در انتخابات شرکت کنند که رایشون احترام دارد و باز هم باید نشان دهند که امانتدار واقعی رای مردم هستند و نظام جمهوری اسلامی در همه سالیان گذشته این را نشان داده است که در هر شرایطی آراء مردم به خودشان عرضه شده است و به تعبیر امام راحل در واقع میزان رای ملت بوده است و مردم این را احساس کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح نیا افزود: اما انتظارات و مطالبات از رئیس جمهور آینده بعد از شهادت دکتر رئیسی سنگین شده است، چرا که ایشان مرد صندلی نشین نبود که در صندلیش بنشیند و از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر طرحی را افتتاح کند. ایشان در متن و بطن جامعه حضور داشت. در روستاها ، کپرنشین ها و در سیلابها و زلزله ها و در شرق و غرب کشور و در بیرون از کشور و سفرهای خارجی حضور فعال داشت و این چنین رئیس جمهوری که اهل زندگی راحت نباشد باید انتخاب شود و من به امید انتخاب درست ملت ایران اعتقاد دارم. نکته مهم این است که ملت نباید عصبی شده و وارد فضای دوقطبی های کاذب شوند که خدای ناکرده منجر به انتخاب غیر اصلح شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار