کد خبر: ۱۳۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 05 December 2015

در پی ارسال یادداشتی از غلامحسین آگاهی روزنامه نگار پیشکسوت استان به سایت تابناک اردبیل و دفاع وی از پیشنهاد دکتر حقیقت پور نماینده اردبیل در مورد لزوم توقف پروژه راه آهن در مسیر فعلی ، سید کمال الدین علوی فهال سیاسی و اصلاح طلب نقدی را به تابناک ارسال کرد که منتشر شد.

اکنون یاداشتی با نام "عبدالحسین فاطمی" به سایت تابناک اردبیل ارسال شده است که در واقع جوابیه ای به جوابیه جناب علوی محسوب می شود. متن این یاداشت در راستای تلاقی اندیشه فعالان سیاسی و اجتماعی استان عینا در سایت تابناک اردبیل منتشر می شود:

جناب آقای علوی

حضور حضرتعالی در رسانه ها و ابراز نظر در خصوص مسائل مختلف استان را به فال نیک می گیرم و می دانم بر اساس مشی خاصی که دارید در صدد اصلاح و خیرخواهی هستید ان شاء الله

اما در خصوص آنچه در باره مقاله جناب اگاهی مرقوم فرموده اید ذکر چند نکته لازم و ضوروری است :

1- با توجه به اینکه شما را فردی مطلع و اهل مطالعه می شناسم متعجبم از اینکه حضرتعالی چرا به تفاوت پروژه ملی و استانی توجهی نداشته اید آیا به راستی نمی دانید که استانداران حق دخل و تصرف در پروژه های ملی را نداشته و صرفا در حد تسهیل کننده اجرای پروژه های ملی حق ورود دارند ؟!

وقتی بودجه ملی است و پیوست های ژئوتکنیک پروژه در دست نبوده ایشان باید از کجا علم پیدا می کردند که این پروژه توجیه فنی ندارد؟

2- جناب علوی وجدانا اگر حقیقت پور با فرض محال امکان مداخله در راه آهن در زمان استانداری (آن هم در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد!!!) را داشت بازهم مورد هجمه شما واقع می شد ؟!

ناگفته پیداست که شما سکوت می کردید و افراطی های طیف مقابل هجمه ها را چند برابر می کردند که به عنوان نماینده دولت در استان چرا حکم توقف پروژه را می دهید !! زیرا اکنون که در کسوت نمایندگی چنین ورود شجاعانه ای داشته اند از سوی همه مغرضین و ناآگاهان مورد هجمه هستند اما از شما بعید بود و ما شما را به عنوان فردی شجاع و بی ملاحظه در دفاع از منافع مردم می شناسیم .

3- آقای علوی عزیز !

در دوران کوتاه استانداری حقیقت پور آنقدر چاه و چاله بود که نوبت به راه آهن نرسد و افرادی که بعد ها معلوم شد به جریان های افراطی وابسته بوده اند آنچنان حاشیه هایی برای ایشان درست کرده بودند که خودتان در جریان هستید و اتفاقا عزل حقیقت پور بر سر دفاع از موضوعی اتفاق افتاد که بی شباهت به موضوع راه آهن نبود .

واما یک توصیه برادرانه :

فکر می کنم اگر می خواهید در مورد پروژه راه آهن اردبیل فریاد تظلم بر آوردید بروید سراغ کسانیکه برای عوام فریبی اقدام به ریل گذاری در مسیر کرده اند ریل گذاری که بیشتر شبیه کشیدن نقش بر روی حباب است / بروید سراغ کسانیکه نظر شهید دادمان را در مخالفت با اجرای پروژه نادیده گرفته اند / بروید سراغ کسانیکه از رانت کمسیون مربوطه استفاده کرده و زمین های مسیر راه آهن را خریداری کرده اند / بروید سراغ کسانی که ضمن لابی کردن با معاونت وقت برخی وزرات خانه ها شرط تخصیص بودجه را کشیده شدن راه آهن اردبیل از مسیر فعلی قرار داده اند ...

آقای علوی اگر حقیقت پور قصد رفتار پوپولیستی داشت طرح موضوع راه آهن در مقطع فعلی حماقتی انتخاباتی می بود ولی ایشان در کمال فتوت منافع استان را به عوام فریبی ترجیح دادند و این خود جای تقدیر و تشکر دارد


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
جناب استاد!
راندن منتقدان به چوب مغرض و ناآگاه و استفاده از صفت فتوت برای نماینده کم کار استان چنته حضرتعالی را زودتر از هر چیزی باز می کند.
دفاع به هر قیمتی از نماینده ای که اظهار نظرهای یک بام و دو هوایش زبانزد.
البته من هم در یک جمله با شما موافقم.
مشاوران حضرت ایشان آدرس غلط به ایشان دادند تا دچار اشتباه انتخاباتی شود.
والسلام!
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: لطفا مصادیق سیاست های یک بام و دو هوا را اعلام کنید

پاسخ ها
اردبیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
کاشکی همه نمایندگان ادوار گذشته به اندازه دکتر حقیقت پور کم کاری می کردند .
فقط سرمایه ای که توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی وارد استان شده به اندازه سرمایه سه واحد صنعتی بزرگ استان هست
لطفا تخریب نکنید .
حقیقت پور به تنهایی بیش از 5 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اگر هر کدام از نمایندگان به هاین اندازه کار می کردند الان معضل بیکاری استان مرتفع می شد
بهزاد اصغری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
آقای عبد الصمد فاطمی انصافا خوب تحلیل کرده اند و سوالاتی را از جناب علوی بزرگوار پرسیده اند


من از هر دو بزرگوار تشکر میکنم که دغدغه استان را دارند


ولی کارنامه دکتر حقیقت پور پیش دوستداران منطقه و رقبا کاملا مثبت هست
دوستداران منطقه حمایت میکنند


ولی متاسفانه برخی طرفداران رقبا همه نمایندگان را ول کرده اند فقط دکتر حقیقت پور را تخریب میکنند
این نشانه قوت و قدرت دکتر حقیقت پور را میرساند
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
اقای اردبیلی اون 5 هزار شغلی رو که فرمودید کجاس که ما هیچ چیز نمی بینیم؟ یه مصداق بارز بیارین؟ اون از اتوبوس رانی تان که با کلی دبدبه و کب کبه که آخرش هیچ شد و ... لطفا شعارگونه حرف نزنیم. 5 هزار می دونی چند نفر. اگه تو اردبیل 5 هزار نفر کار کنن در واقع نصف جمعیت و از نصفش هم بیشتر در آرامش کامل هستند و چیزی به اسم بیکاری ندارند و انجاس که خودمان را با تبریز و اصفهان باید قیاس کنیم. خب فصل انتخابات هست و شعارگونه حرف زدن که ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
فکر میکنم منظورشان ، تغییر سیاست حقیقت پور در بحث زبان و لهجه بودن ترکی است.
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
واقعا اجراي راه آهن در برنامه فعلي ايراد كارشنا سي دارند ؟؟؟؟ پس چرا عليه كارشناسان وقت كه پول گرفته و نظر مثبت داده اند اقامه دعوي نميكنيد ؟؟؟؟؟ حداقل از آقاي افضلي فرد كمك بگيريد چون ايشان در طرح شكايت از همه سر آمد هستند ؟؟؟؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
بنده آقای حقیقت پور را نماینده شجاع و راستگو می دانم هرکس بجای وی بود این موضع را اتخاذ نمی کرد تاریخ خواهد نوشت که حقیقت پور نماینده خادم مردم اردبیل بود و خائن نبوده است هرکس غیر از حقیقت پور بود می گفت به من رای دهید دوسال دیگر کار راه آهن تمام می شود ولی وی واقعیت را گفت
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
آقای .....پیمانکار پروژه با برخی از نمایندگان گذشته زد و بند های زیاد کرده و پروژه را درست اجراء نکرده است
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
آقای دکتر! معصوم زاده
علامت سوال ها را نگه دارید بعدا در مجلس لازم تان می شود.
ناسلامتی باید بروید دولت را به سوال بکشید
تمام می شودها!
دیگه علامت سوال نداریدها!
لازمش داریدها!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
مباحث مطرح شده در مورد فرهنگستان زبان می شود یک بام و دو هوا!
اون سرمایه گذاری که می فرمایید رو نشون بدین ما هم ببینیم.
مهدى محمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
از تلاشهاى و زحمات جناب حقيقت پور کمال تشکر دارم
ولى چند سوال ذهن ما را بخود مشغول ساخته است و لازم به پاسخگويى از طرف نماينده فهيم جناب حقيقت پور را دارم
1:اهم فعاليتهاى ايشان در دوران نمايندگى چه بوده و سود حاصل از حضور ايشان در کمسيون امنيت ملى را براى هموطنان توضيح دهند تا بدانيم که حداقل نماىنده 109 هزار راى ريخته شده به صندوقها عملکردش چه بوده است
2: چرا بحث راه آهن بعد از گذشت نزدىک به 4 سال از دوران نمايندگى از طرف ايشان اعلام شود که مسير فعلى بايد تغيير يابد، مگر کجاى دنيا يک طرح ملى بدون مطالعه و کار کارشناسى شروع ميشود اگر چنين است پس چرا در زمان استاندار بودنتان بر آن سحه گذاشتين و اين تغيير مسير را اعلام نکردين
3:اظهار نظر شما در مورد زبان ترکى بر پايه و اساس کدام دانش و بينش علمى و تحقيقاتى بوده است که بر زبان جارى ساختين و اين چنين از طرف منطقه آذربايجان مورد ... قرار بگيريد
4:رنجى که اين مردم از بيکارى و فقر و فساد ميبرند در حالى که هزاران هزار ميليارد صرف فرهنگ سازى و رسانه ملی و غيره ميشود و نتيجه آن غالب آمدن يک نرم افزار رايگان امثال تلگرام يا وايبر بر اين سرمايه ملى و غول رسانه اى منطقه با انهمه دبدبه و کپ کپه و هزينه هاى آنچنانى، آيا بهتر نبود اين سرمايه ها جهت اشتغال و رفع بيکارى جوانان اين مرز و بوم سرمايه ميشد؟؟
5:جناب دکتر حقىقت پور عزيز آيا يک روز سرد زمستان گذرتان به محله هاى فقير نشين اين شهر فلاکت زده افتاده،همان محله هايى که راى مردمان آنجا بانى آن شد که شما 4 سال بر تخت يوسفى تکيه زديد و از بلندترين نقطه جاه و جلال از امنيت ملى سخن گفتين و غافل از آن شدين که مردم فقير شهرم چه رنجها از اينهمه تبعيض و تحقير که نميبرند.
6:جناب دکتر اين نوشته خوشبختانه صرف شما نگارش نشده بلکه ديگر نمايندگان را نيز شامل ميشود ولى حضور شما در کمسيونى که هيچ نانى براى مردم نميشود درد آورتر و دلسوز تره، در شهرى که نياز به کار عمرانى و آبادى هست حضور يک نفر از سه نفر در اين کمسيون تنها افتخاريست براى جنابتان نه براى مردمتان و اميدوارم بخاطر از دست رفتن اين فرصت گرانبها از کيسه مردم به درگاها خالق و مخلوق طلب عف و حلاليت نماييد.

با آرزوى توفيق
مغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
دوستان نمایندگان اردبیل بجای پیگیری اصل موضوع و اتمام پروژه در طول نمابندگی خود متاسفانه برای سر پوش گذاشتن به ضعف خود با فرا افکنی می خواهند اصل موضوع به فراموشی سپرده شود ولی مردم در اسفند 94 قطعا جواب آنها را خواهند داد؟
حسن زاده اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
قبلا هم عرض کردم مطالعات راه آهن اردبیل به قبل از انقلاب باز میگردد و بعید است که در طول بیش از 40 سال کارشناسان و مهندسین متوجه خطر مورد اشاره آقای نماینده نشده باشند. ضمنا این فقط ادعای آقای حقیقت پور و حامیانشان است و تاکنون هیچ کارشناس بی طرفی (تاکید می کنم بیطرف) این موضوع را تایید نکرده است.
اینکه ایشان در زمان استانداری متوجه موضوع نشده اند عذر بدتر از گناه است و نشان دهنده ضعف ایشان میباشد. یعنی ایشان هر پروژه ای را چشم و گوش بسته قبول میکردند و بعد پیگیر جزییات و کیفیت می شدند.
ایشان زمان بسیار بدی را برای اعلام خطر انتخاب کردند یعنی زمانی که رییس جمهور محترم به استان آمده و بخش بزرگی از بودجه عمرانی استان را مسدود فرمودند و ایشان به جای دفاع از حوزه انتخابیه اشان به آن تاختند، حال آنکه در مورد توسعه راه آهن های بیرجند و اصفهان سکوت فرمودند.
ای کاش در این مورد از امام جمعه محترم تبعیت می کردند.
علاوه بر قضیه راه آهن متاسفانه ایشان در طول دوره نمایندگی در پاسخ به مردم در مورد پروژه های عمرانی به تحریم ها و بی پولی دولت اشاره می کردند و این را در نظر نمی گرفتند که بسیاری از اردبیلی ها به شهرهای دیگر نیز مسافرت دارند. اگر تحریم و بی پولی هست چرا فقط برای اردبیل؟؟؟ پس پول پروژه های افتتاحی در تهران و قزوین و... از کجا آمده است؟
برخلاف ادعای طرفداران ایشان متاسفانه آقای حقیقت پور در زمینه گرفتن بودجه برای استان و پیشبرد پروژه های عمرانی عملکرد ضعیفی داشته اند و در این 4 سال بیشتر سرگرم شاخه و شانه کشیدن برای آمریکا اروپا ترکیه پاکستان عربستان و ... بوده اند و هیچ کاری برای حوزه انتخابیه خود نکردند.
آقای حقیقت پور کاش کمی از رییستان آقای علاالدین بروجردی در زمینه رسیدگی به حوزه انتخابیه تان یاد میگرفتید تا پس از 4 سال اینطور کاسه چه کنم چه کنم دست نگیرید.
آقای حقیقت پور مشکل شما کل عملکردتان است نه فقط قضیه راه آهن. قضیه راه آهن تیر خلاصی بود بر موقعیت شما در بین مردم استان.
سید کمال الدین علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
جناب آقای فاطمی با سلام واظهار ارادت لازم میدانم به عرض حضرتعالی برسانم که پیرو مطالعه مقاله جناب آقای آگاهی برای بنده سوالاتی حادث شد که برای خیلی هم استانیهای دیگر نیز جای سوال بود لهذا با انتشار آن در نهایت احترام قدمی در جهت تنویر افکار عمومی بر داشتم که با پاسخهای برادرم آگاهی و تکمیل حضرتعالی مسیر قضاوت برای مردم هموارتر گردید حقیر به هیچ وجه در پی تخریب و تخطئه احدی نبوده و نخواهم بود و چنانچه در استدلالات جناب دکتر حقیقت پور به مرحله یقین رسیده باشم فارغ از آنچه در گذشته واقع گردیده در وسع خود و تمام قد ار آن دفاع خواهم نمود مجددا از حضرتعالی به خاطر کمک به ایجاد گفتمان منصفانه و توام با احترام بین نخبگان جامعه صمیمانه سپاسگذارم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار