مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ نوعروس در این استان مشکل تأمین جهیزیه داشته و قادر به آغاز زندگی مشترک نیستند.
کد خبر: ۲۰۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 07 April 2016

بهروز زلالی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بررسی پرونده‌های تحت پوشش کمیته امداد در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: متأسفانه این تعداد از نوعروسان به دلیل ناتوانی در تأمین جهیزیه یا زندگی مشترک خود را آغاز نمی‌کنند و یا نمی‌توانند ازدواج کنند.

وی با تأکید به اینکه کمیته امداد تنها ۲۰ میلیون ریال به هر زوج می‌تواند کمک بلاعوض پرداخت کند، اضافه کرد: هر چند این مبلغ قابل‌توجه نیست اما با توجه به تعداد متقاضیان و میزان اعتبارات این دستگاه حمایتی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با تأکید به واریز این مبلغ به حساب زوجین افزود: علاوه بر این وام ازدواج ۲۰ میلیون ریالی قرض‌الحسنه نیز پرداخت می‌شود و در برخی مواقع خیرین به یتیم و یتیمه های تحت پوشش خود کمک می‌کنند.

زلالی با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج پنج میلیون ریالی به فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش متذکر شد: بااین‌وجود مبالغ اهدایی کفاف زوجین را نمی‌کند و با توجه به محدودیت اعتبارات کمیته امداد لازم است خیرین نیز مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار