معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: زارعان کلزا در فصل پاییز باید در عملیات کشت خود به کار سرعت بدهند تا عملیات کشت به سرعت انجام شود.
کد خبر: ۳۲۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 31 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، میر جمال‌الدین پورپیغمبر در نشست مشترک مسؤولان حوزه زراعت و باغبانی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر درختان اعم از مثمره و غیرمثمره هنوز کاملاً خزان نکرده‌اند و در صورت بارش برف سنگین شکستن شاخه و تنه درختان دور از انتظار نیست، بنابراین لازم است باغداران و شهروندان روزانه دو بار نسبت به تکان دادن شاخ و برگ درختان و درختچه‌های باغات فضای سبر و پارک‌ها اقدام کنند.

وی در مورد اقدامات پیشگیرانه در واحدهای گلخانه‌ای فعال در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم و وزن سنگین برف سبب فشار بر روی تأسیسات می‌شود کشاورزان نسبت به روشن کردن سیستم‌های گرمایشی به ویژه در گلخانه‌های غیر فعال اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد اقدامات پیشگیرانه در مورد زراعت‌های مختلف استان نیز به کشاورزان توصیه کرد: در کشت زراعت کلزای پاییزه سرعت عمل داشته باشند.

پورپیغمبر گفت: نباید زمان کشت این محصول را به تأخیر انداخت و یا در این زمینه تعلل کرد.

وی در مورد وضعیت انبارداری سیب‌زمینی نیز به کشاورزان توصیه کرد: براساس دستورالعمل فنی کارشناسان دمای انبارها را در حد متعادل نگه داشته و مراقبت و دقت کافی را داشته باشند تا به یکباره با کاهش دما در انبارهای سیب‌زمینی مواجه نشوند.

پورپیغمبر همچنین از کشاورزان مناطق شمالی استان نیز خواست در برداشت پنبه، ذرت، بادام زمینی، چغندر قند و آفتابگردان سرعت عمل به خرج دهند و در کشت محصولات پاییزه همچون گندم، جو و کلزا اقدام سریع انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بهتر است در کمترین زمان ممکن محصول برداشت شده چغندر قند، یونجه و پنبه را به انبارها انتقال دهند.

پورپیغمبر به کشاورزان شهرستان کوثر توصیه کرد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی طی روزهای آینده محصولات سبزی و صیفی خود را از مزرعه جمع‌آوری کنند.

زنبورداران کندوهایشان را به مکان سرپوشیده انتقال دهند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به دامداران استان توصیه کرد: از هم اکنون به فکر تهیه سوخت ذخیره‌ای واحدهای دامداری خود باشند و واحد خود را به برق اضطراری مجهز کنند.

بهلول تکلوی بیان کرد: فعالان این عرصه از داشتن ذخیره دان در واحدهای مرغداری خود اطمینان به دست آورده و تمهیدات لازم را در مورد جلوگیری از یخ‌زدگی لوله و منبع آب واحدها انجام دهند.

وی همچنین از کلیه زنبورداران استان خواست کندوهای زنبور عسل را به محل‌های سرپوشیده مناسب انتقال دهند و دقت کنند دریچه‌های پرواز کندوها بسته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار