نماینده اردبیل
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر جایی که ضعف، خلاء و کمبود قانون علیه منافع و مصالح عموم احساس می شود دستگاه های اجرایی باید نسبت به این کمبودها و ضعف ها متذکر شوند..
کد خبر: ۴۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 31 May 2015

به گزارش ایرنا، مصطفی افضلی فرد در نشستی با مسوولان بانک های دولتی و خصوصی استان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در زمینه عدم بنگاه داری بانک ها افزود: اساس نامه جدید بانک ها که توسط بانک مرکزی منتشر شده بانک ها را موظف به فاصله گرفتن از مقوله بنگاهداری می کند و با اصلاح خدمات خود روشی مناسب در ارائه خدمات مطلوب به عموم انتخاب کرده است.

وی اظهار کرد: بانک ها باید امانتدار خوبی بین مردم و بنگاه های اقتصادی شوند و خود از بحث بنگاهداری اقتصادی خارج شوند.

افضلی فرد همچنین با اشاره به سهم اندک استان از صندوق توسعه ملی افزود: بانک ها باید با طرح های مختلف پیشنهادی و اولویت دار برای اجرای پروژه های تولیدی و صنعتی بزرگ همکاری داشته باشند تا سهم استان را از میزان اعتبار صندوق توسعه ملی افزایش و استان را از رکود و بن بست اقتصادی خارج کند.

افضلی فرد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رفع موانع موجود پیش پای طرح های تولیدی و صنعتی در استان شد و گفت: اگر خواهان پیشرفت و اعتلای توسعه استان اردبیل هستیم باید اقدامات اساسی در زمینه کاهش آمار بیکاری و افزایش مشاغل پایدار در منطقه انجام دهیم.

وی همچنین از خروج منابع بانکی از استان انتقاد کرد و گفت: زمانی که منطقه ما از کمبود منابع مالی رنج می برد پس چه لزومی دارد توسط برخی از افراد و بانک ها منابع داخلی استان اردبیل در دیگر استان ها برای توسعه آنجا سرمایه گذاری و هزینه شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ، برخی مدیران شعب بانک های استان نیز در این نشست عمده ترین مشکلات بانک های استان را عدم بازپرداخت تسهیلات اخذ شده در سال های گذشته توسط افراد حقیقی و حقوقی ، کمبود منابع مالی بانک ها در ارائه تسهیلات ، نبود خط اعتباری ویژه و رقابت ناسالم در بین بانک های دولتی و خصوصی ذکر کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار