حرفهای نگران کننده برومند
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: منطقه آزاد مستقل اردبیل در مجلس رأی نمی‌آورد.
کد خبر: ۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ 15 February 2015
به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام حبیب برومند اظهار کرد: درحالی که مردم شمال استان اردبیل منتظر الحاق این شهرستان‌ها به منطقه آزاد تجاری ارس بودند به یکباره با خبر ایجاد منطقه مستقل روبه‌رو شدند که هیچ وقت تحقق پیدا نمی‌کند و این موضوع نمی‌تواند سرانجام واقعی داشته باشد.

وی ادامه داد: بنده بیش از سه سال بود که پیگیر الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس بودم که این کار را از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد استارت زده و با پیگیرهای مستمر حتی به روحانی 12 نامه در این ارتباط داده و در هر ملاقات از رئیس جمهور درخواست کردم تا به درخواست ساکنان شمال استان پاسخ مثبت دهند.

برومند افزود: در حالی که در لحظات آخر قرار بود این الحاق به تصویب نهایی شورای عالی مناطق آزاد برسد در کمتر از دو ساعت الحاق به ایجاد منطقه جدید تبدیل شد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هیچ وجه دو فوریت این لایحه حتی در شورای تصویب در هیئت وزیران در مجلس مورد توجه قرار نخواهد گرفت و با توجه به طولانی شدن پرسه تصویب احتمالی آن ما با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

برومند بیان کرد: مجلس به جد مخالف تصویب مناطق آزاد جدید است، چراکه در برخی از مناطق کارنامه ناموفقی را شاهد هستیم و مدیران و مسئولان این مناطق به نمایندگان و مسئولان اجرایی پاسخگو نیستند.

وی یادآور شد:‌ قطعاً مجلس به این لایحه رأی نخواهد داد و تمام زحمات ما به باد خواهد رفت و به جای آنکه تلاش می‌کنیم تا این الحاق به انجام برسد ما یک پروسه‌ای را آغاز کردیم که به نتیجه رسیدن آن در هاله‌ای از ابهام است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:‌ این حرکت ضربه اساسی و سیاسی به ساکنان مناطق پارس‌آباد و بیله‌سوار بود که در ماه‌های اخیر به دنبال اعلام الحاق این مناطق به منطقه آزاد ارس هم قیمت زمین و هم خانه افزایش پیدا کرده بود و حتی عده‌ای اقدام به خرید و فروش این زمین‌ها و منازل کرده بودند که با ملغی شدن این الحاق قطعاً قیمت زمین و خانه پایین آمده و ساکنان شرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار متضرر شدند و مردم این مناطق از رفتار این مسئولان خشمناک هستند.

برومند در مورد دخالت نمایندگان و پشت صحنه تصویب ایجاد منطقه مستقل آزاد تجاری و گردشگری استان اردبیل، بیان کرد: خود استاندار مدعی است که در این کار دخالتی نداشته و اعضای شورای مناطق آزاد با طرح الحاق به دلیل مشترک بودن مدیریت آن با آذربایجان شرقی مخالفت کردند و بنده نیز چون استاندار را فرد صادق و راستگو می‌دانم به اظهارات او ایمان دارم.

وی تأکید کرد: ما بر این باوریم که از این الحاق خوب دفاع نشده، وگرنه الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس رأی لازم را می‌آورد که بنده این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنم تا این الحاق انجام شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اینکه مسئولان و تعدادی از نمایندگان بعد از تصویب منطقه آزاد اظهاراتی را بیان کردند که در این مسیر گام برداشته‌اند دروغی بیش نیست، چراکه تنها نماینده‌ای که به دنبال ایجاد منطقه آزاد در استان بود، بنده بودم که به دلیل وضعیت پارس‌آباد و بیله‌سوار که دارای مرز، گمرک، فرودگاه و سایر امکانات است این کار را به جد دنبال کردم.

برومند اضافه کرد: به هیچ وجه نمین، مشگین‌شهر، اردبیل و حتی گرمی ظرفیت ایجاد منطقه آزاد را ندارند و تنها مناطقی که می‌توانند صاحب منطقه آزاد مستقل و یا ملحق به سایر مناطق آزاد شوند شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان تنها با هدف تبلیغ و شعار دادن در این قضیه ورود پیدا کردند و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که حتی یک نماینده از این استان یک خط در مورد الحاق شهرهای این استان به مناطق آزاد نامه‌نگاری نکرده و هیچ نقشی را در این قضیه نداشتند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار قبلی، فعلی و همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان اردبیل در این موضوع و پیگیری آن نقش داشتند، به طوری که بنده از سال 91 و در دولت احمدی‌نژاد با دستور ویژه‌ای که گرفتم از طریق دبیر مناطق آزاد این موضوع را پیگیری کرده و در زمان روحانی نیز به دلیل آنکه از بین هفت نماینده مجلس استان تنها بنده در ستاد روحانی حاضر بوده و رأی به او دادم پیگیر این موضوع بودم.

برومند اظهار کرد: به هیچ وجه با الحاق گرمی به منطقه آزاد مستقل و یا الحاقی موافقتی نشده و گرمی از این دایره و محدوده خارج است.

وی اضافه کرد: زمانی که در هفتم بهمن‌ماه امسال شورای عالی مناطق آزاد تشکیل جلسه داد و با الحاق مخالفت کرد، فردای آن روز به رئیس جمهور نامه نوشتم و به صراحت گفتم«از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرمایید ما را مس کنید» یعنی از ایجاد منطقه مستقل تجاری و گردشگری پشیمان شدیم و به الحاق رأی بدهید.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: به جد پیگیری می‌کنیم تا شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس ملحق شود و در این زمینه‌ از رئیس جمهور خواستم تا بدون مصوبه شورای عالی مناطق به این کار دستور دهد تا زمینه رضایتمندی مردم شمال استان اردبیل فراهم آید.

برومند در پایان گفت: البته بدون مخالفت با ایجاد منطقه مستقل این الحاق را پیگیری کرده و کار را در نهایت به سرانجام خواهم رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار