به رغم آب و هوای بهاری و جاذبه گمرک و ارس
سرمایه گذاری اندک در زیرساخت های گردشگری شمال استان از یک سو و ضعف اطلاع رسانی و مهمتر از همه جاده نه چندان ایمن باعث شده است که شهرستان بیله سوار و دیگر مناطق شمالی استان نتوانند از ظرفیت های گردشگری بهره لازم را ببرند.
کد خبر: ۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶ 17 February 2015

شهردار بیله سوار در حاشیه بازدید خود از طرحهای عمرانی در حال اجرا در این شهر بر ضرورت آماده سازی زیرساخت های لازم برای ورود مسافران نوروزی تاکید کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، سردار بنده شهردار بیله سوار صنعت گردشگری را از مهمترین منابع ایجاد درآمدهای پایدار برای مردم و شهرداری دانست و اضافه کرد: ماندگاری مسافر در شهر مرزی بیله سوار درآمدزایی بالایی را به دنبال دارد لذا در راستای تحقق این امر باید به دنبال تدوین برنامه های مناسبی باشیم.

مناطق شمالی استان اردبیل و از جمله بیله سوار از آب و هوای گرمتری نسبت به مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل برخوردار هستند و در نوروز و اول بهار از شرایط آب و هوایی بهتری برای جلب نظر مسافران برخوردارند.

در حالی که معمولا شهرستانهای مشگین شهر ، اردبیل و خلخال در تعطیلات نورزوی آب وهوای زمستانی دارند ، اما شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد به دلایل اقلیمی و جغرافیایی آب وهوای کاملا بهاری در این ایام دارند.

از سوی دیگر جذابیت هایی مثل مرزی بودن ، وجود گمرک و بازارچه مرزی ، نزدیکی به رودخانه ارس و مراتع سرسبز در اول بهار از دیگر جذابیت های شهرستان بیله سوار است که می توان از آنها برای جذب گردشگران نوروزی استفاده کرد.

با این حال قدر ندانستن این ظرفیت ها و سرمایه گذاری اندک در زیرساخت های گردشگری شمال استان از یک سو و ضعف اطلاع رسانی و مهمتر از همه جاده نه چندان ایمن باعث شده است که شهرستان بیله سوار و دیگر مناطق شمالی استان نتوانند از فرصت ها و ظرفیت های گردشگری ایجاد شده در تعطیلات نوروزی بهره لازم را ببرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار