فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: نتایج سفر وزیر راه به این شهرستان مثبت بوده و به‌دنبال این سفر تمام راه‌های مواصلاتی و روستایی این شهرستان سامان‌دهی می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 03 August 2015

ابراهیم امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشگین‌شهر اظهار داشت: در سفر وزیر راه کشور به این شهرستان شاهد افتتاح 15 کیلومتر از بزرگراه در حال ساخت جاده مشگین شهر-اردبیل بودیم که 60 درصد از تصادفات جرحی و فوتی استان در این مسیر اتفاق می‌افتاد و به دنبال آن چهار بانده کردن جاده مواصلاتی مشگین شهر-اهر با قول مساعد وزیر راه کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود که در راستای ساماندهی راه‌های مواصلاتی این شهرستان اقدامات بی‌سابقه‌ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت بزرگراه مشگین شهر-اردبیل از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه راه شهرستان مشگین شهر بوده که با اعتبار 120 میلیارد تومان برای 43 کیلومتر به عنوان بزرگترین پروژه در بخش راه با قرارگاه خاتم الانبیا قرار داد بسته شده و اهمیت این پروژه از آن جهت است که کل بودجه عمرانی استان برای یک سال 90 میلیارد تومان بوده و تا کنون برای 15 کیلومتر از این بزرگراه 27 میلیارد تومان هزینه شده و 5 کیلومتر این آزادراه نیز تا پایان شهریورماه تا شهر فخرآباد افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

امامی با اشاره به 40 میلیارد تومان مبلغ هزینه شده در حوزه راه افزود: روکش، ترمیم و بهسازی آسفالت محور مشگین شهر-اهر با اعتبار 12 میلیارد تومان انجام شده و تا دو هفته آینده نیز پنج کیلومتر باقیمانده از این محور انجام خواهد یافت و کل حوزه استحفاظی از سمت مشگین‌شهر ترمیم می‌شود.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: ترمیم، بهسازی و آسفالت محور مشگین شهر-پارس آباد نیز در برخی مسیرها در حال انجام است که با تسریع و جدیت به دنبال ساماندهی راه های مواصلاتی این شهرستان هستیم زیرا با معرفی قابلیت های گردشگری شاهد ورود مسافران از تمام نقاط کشور به شهرستان مشگین شهر می‌شویم.

وی با اشاره به ساماندهی راه های روستایی نیز گفت: با توجه به تأکید دولت یازدهم در زمینه رسیدگی به مناطق محروم و به ویژه روستاها، راه‌های روستاهایی نظیر اونار، جبدرق، دستگیر، عرب لو، قره بیگلو، عور، ویجندق و پیرعلی در حال تعمیر و روکش آسفالت بوده و با جدیت تمام در حال ساماندهی به راه های سایر روستاهای شهرستان مشگین‌شهر هستیم.

امامی دلیل اصلی تصادفات در جاده های مواصلاتی مشگین شهر را عدم رعایت فرهنگ رانندگی، غیراستاندارد بودن راه ها برشمرد و افزود: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده از جمله تعریض و بهسازی جاده های مواصلاتی و فرهنگسازی در زمینه رانندگی اصولی، امسال با کاهش بیش از 50 درصدی تصادفات در راه ارتباطی شهرستان مشگین شهر مواجه بودیم که امیدواریم با ادامه روند راهسازی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جاده‌های این شهرستان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار