مجمع هماهنگی تشکل‌ها و بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای اعلام کردند که باید تکلیف وکیل‌الدوله‌ها درانتخابات پیش‌روی مجلس که مانع از هرگونه اقدام روشنگرانه و منطقی می‌شود معلوم و معین شود.
کد خبر: ۹۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 10 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل در این بیانیه که صبح امروز منتشر کرد با اشاره به اتفاقات اخیر در لغو سفر اردبیل به عراقچی که قرار بود امروز در دانشگاه محقق اردبیلی در باب برجام سخنرانی کند اما به دلیل کارشکنی عده‌ای این مراسم لغو شده است، آورده است: آقای نماینده آیا شما نماینده دولت هستید یا نماینده مردم؟! تکلیف مردم و قشر فرهیخته با برخی از نمایندگان مجلس در انتخابات آتی معلوم خواهد شد! چرا جلسه مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ‌های علمی دانشجویان و نخبگان اردبیل با آقای دکتر عراقچی لغو شد؟!

در این بیانیه تصریح شده است: در ابتدا لازم است مردم استان مطلع باشند که دعوت‌کننده اصلی عراقچی جهت تبیین بهتر ابعاد توافق هسته‌ای و پرسش و پاسخ نخبگان در خصوص متن برجام، جنبش دانشجویی اردبیل بود که با توجه به مسئولیت جناب حقیقت‌پور در کمیسیون برجام از شخص وی به عنوان نماینده اردبیل این مسئله را مطالبه کرده و مأموریت پیگیری این دعوت را دادیم و وی نیز این مسئله را شخصاً پیگیر شدند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه یکی از نمایندگان اردبیل در مجلس و عده‌ای از افراد معلوم‌الحال که حیات سیاسی‌شان منوط به همین کارشکنی‌هاست، در حرکتی عجیب و سخیف که بازگویی جزئیات آن در این مرقومه لازم نیست اقداماتی برای لغو شدن این برنامه انجام دادند!

مجمع هماهنگی تشکل‌ها و بسیج دانشجویی در بیانیه خود آورده است: مردم و دانشجویان بدانند شخصی که سنگ «نمایندگی دولت» را به سینه می‌زند نه «نمایندگی مردم» و تا چند وقت پیش از بررسی برجام توسط نمایندگان مجلس، انتقاد می‌کرد، چطور می‌تواند تبیین و روشنگری ابعاد توافق هسته‌ای توسط تیم مذاکره‌کننده و پرسش و پاسخ دانشجویان در این خصوص را تحمل کند؟! وی بهتر است به این سوألات پاسخ دهند که آیا شما نماینده دولت هستید یا نماینده مردم؟! آیا توانمندی لازم در پاسخگویی به سوألات دانشجویان و نخبگان در خصوص برجام را دارید که از حضور افراد متخصص و مرتبط با آن ممانعت کرده‌اید؟! اگر توان «پاسخگویی علمی، دقیق و مؤدبانه» به سؤالات دانشجویان در خصوص متن برجام و توافق هسته‌ای را دارید آماده استقبال از شخص شما در محیط‌های علمی و دانشگاهی هستیم!

این بیانیه می‌افزاید: دانشجویان انقلابی اردبیل نهایت تأسف خود را نسبت به این اقدام «کودکانه» نماینده مردم اردبیل در مجلس و عده‌ای از مسئولین اجرایی استان اعلام می‌دارند لازم است اشاره شود که جنبش دانشجویی اردبیل چک سفید امضاء به هیچکدام از نمایندگان اردبیل و مسئولان اجرایی استان نداده و نخواهد داد و همانطور که همیشه در صحنه روشنگری در جامعه و دانشگاه ایفای نقش کرده و مطالبه‌گری از مسئولین استان و کشور را در موعدهای لازم داشته است، من بعد نیز با آگاهی و هوشیاری بیشتر این روند را با تکیه بر گفتمان انقلاب و با توجه به منویات مقام معظم رهبری ادامه داده و تکلیف مردم و قشر فرهیخته را با برخی از نمایندگان مجلس در انتخابات آتی معلوم خواهد کرد!

در پایان این بیانیه آمده است: همچنین ضمن احترام به تیم زحمتکش دولت در استان، خطاب به برخی مسئولان اجرایی استان اعلام می‌داریم آنانی که کارشکنی و ممانعتی در مقابل نهضت روشنگری و مطالبه‌گری جوانان و دانشجویان انقلابی ایجاد کنند در هر رده مسئولیتی که باشند، قطعاً به نحو احسن به مردم بصیر اردبیل معرفی خواهیم کرد!

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار