مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سیل روز گذشته شهرستان مشکین شهر صددرصد باغات و مزارع غلات در مسیر سیل از بین رفته است.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰ 15 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، مهدی خدمتی با اعلام اینکه پنجشنبه هفته گذشته طبق اعلام هشدار هواشناسی استان و ورود سامانه بارشی شدید به منطقه، اطلاعیه‌های لازم از سوی مدیریت بحران استان اعلام شده بود، گفت: در این راستا تمامی مرخصی‌ها نیز لغو شد و عوامل ذیربط با آمادگی کامل در اختیار مردم قرار گرفتند.

وی افزود: سیل حاصل از بارش شدید توأم با تگرگ در منطقه عربلو، بخش مرکزی مشکین شرقی و مرادلو در مسیر خود تمام باغات و مزارع غلات را که در مرحله برداشت محصول بودند، از بین برده است و خسارت صددرصدی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه بار‌ها نسبت به اتراق نکردن در مسیر رودخانه‌ها هشدار داده می‌شود، ادامه داد: در برخی از روستا‌های اهر که از مسیر رودخانه منطقه برای تردد خودرو‌های خود در فصل برداشت میوه استفاده میکنند و گرفتار سیل شده بودند، توانستیم تعدادی از خودرو‌ها را از سیلاب خارج کنیم.

خدمتی به خسارت دیدن سازه‌های منابع طبیعی شهرستان مشکین شهر اشاره کرد و گفت: کارشناسان در قالب کمیته‌هایی در مناطق سیل زده حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت‌های سیل می‌باشند.

این مقام مسئول استانی با اشاره به اینکه سیل از مسیر طبیعی خود روان شده بود، اضافه کرد: برخی راه‌های روستایی خسارت جزیی دیده بودند که بهسازی شدند و همچنین با برآورد میزان خسارت‌ها و ارسال به تهران کشاورزان خسارت دیده فاقد بیمه برای بهره مندی از تسهیلات کم بهره معرفی خواهند شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار