رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: مدارس بهترین مکان برای کشف استعداد و پرورش بچه مرشد است.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ 15 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر مهر علی باران چشمه، ۲۶ خرداد با بیان اینکه امروز در ورزش ما جوانمردی و پاک دستی و مرام پهلوانی گم شده است، گفت: وظیفه امروز ما ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی است به همین دلیل چشم و نگاه دیگران به این ورزش است، زیرا زورخانه‌ها به عنوان نور خانه محل تزکیه نفس است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ادامه اظهار کرد: نام اهل بیت در این ورزش جاری و ساری است به همین خاطر باید قدر این ورزش را بدانیم و در راستای تعالی این ورزش و تربیت مربیان و مرشدان و داوران و ورزشکاران این رشته تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی گفت: برای ترویج این ورزش لازم است از مدارس شروع کنیم و تاکنون کار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته بطوریکه در تهران حدود ۱۰۰۰ بچه مرشد پرورش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مجمع ضمن عرض تبریک به رئیس جدید هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان گفت: با انتخاب سردار غلامحسین محمدی اصل به عنوان رئیس این هیات زمینه برای پیشرفت این ورزش فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای ارتقای سطح ورزش در استان، سطح هیات‌های ورزشی را با حضور افراد متخصص و کارآمد ارتقا خواهیم داد.

پهناور گفت: ورزشی که مسائل اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی در آن مورد توجه است ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی است به همین علت اکثر فعالیت‌های فرهنگی ما در زورخانه‌ها اجرا می‌شود و برای تعالی این ورزش زیر ساخت‌های لازم را ایجاد خواهیم کرد.

سردار محمدی اصل رئیس جدید هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه پهلوانان واقعی شهدا هستند، گفت: ورزش پهلوانی ورزش مردانگی و جوانمردی است و ما امروزه وظیفه داریم برای رشد وتعالی این ورزش اصیل باستانی که ریشه در فرهنگ و مذهب ما دارد، قدم‌های اساسی برداریم.

وی افزود: در استان اردبیل با وجود پتانسیل‌های خوبی که این ورزش دارد، اما در امر زیر ساخت‌ها کم کاری شده است. به عنوان مثال می‌بایست منابع لازم برای تکمیل زورخانه‌های خلخال و تجهیز زورخانه مشکین شهر اختصاص یابد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار