مشکلی که خیال حل شدن ندارد
با وجود گذشت بیش از ۳۶سال از پیروزی انقلاب اسلامی، عشایر برخی مناطق مغان به خاطر نبود آب لوله کشی شده با مشکل دائمی و روزمره دسترسی آسان به آب سالم و بهداشتی مواجه هستند و هر روز باید منتظر رسیدن تانکرهای آبی باشند که گاهی نمی آیند.
کد خبر: ۱۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 25 March 2015

کمبود آب شرب بهداشتی، مشکل و معضل اساسی بسیاری از روستاها و قشلاقات عشایری شهرستان های منطقه مغان است .

برای رفع این مشکل و تامین آب سالم قول های زیادی از سوی فرمانداران و بخشداران و جهادعشایری استان و منطقه داده شده ولی متاسفانه این وعده ها عملیاتی نشده است.

مردم طایفه حسین حاجیلو با افزون بر ۴۰۰خانوار، هنوز هم آب آشامیدنی خود و احشامشان را با وسایل نقلیه از رودخانه دره رود که فاصله زیادی با قشلاق دارد تامین می کنند.

به گزارش تابناک به نقل از مغان امروز، به علت نبود خانه بهداشت و آب سالم و لوله کشی شده ، ساکنان اغلب مناطق عشایری از نظر بهداشتی در مضیقه هستند و انواع بیماری آنان تهدید می کند.

مردم دهستان "قنبرلو وسطی" علاوه بر مشکل کمبود آب آشامیدنی بهداشتی و نبود خانه بهداشت، از نبود جاده آسفالته مناسب نیز رنج میبرند.

ساکنان سختکوش این دهستان عشایری می گویند با وجود مراجعات و مکاتبات متعدد و وعده های مسوولان، متاسفانه مشکل ما لاینحل باقی مانده است.

واقعیت این است که مسوولان منطقه، عشایر مظلوم و نجیب را باوجود انکه سهم ویژه ای در تولید و اقتصاد شهرستان دارند فراموش کرده اند و وعده هایی هم که به این قشر داده شده در حد حرف و شعار باقی مانده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار