معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به غیر از بیمارستان‌ها که اغلب به سیستم زباله‌سوز مجهز هستند، روزانه 250 کیلوگرم پسماند حوزه بهداشتی و درمانی در اردبیل تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۰۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳ 05 April 2016

صادق حضرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: تولید 250 کیلوگرم پسماند درمانی در مراکز درمانگاهی، مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های سطح شهرهاست که نسبت به دفع اصولی آنها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه به هیچ وجه پسماندهای بیمارستانی و درمانگاهی دیگر خطرآفرین نیست، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن آنها بخش مهمی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بخش خصوصی در صورت اعلام آمادگی در راه‌اندازی این سامانه مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند، گفت: سرانه تولید زباله‌ها و پسماندهای مراکز بهداشتی و درمانی این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

حضرتی افزود: با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی تمام شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا این سامانه‌ها را در آن مجموعه‌ها راه‌اندازی کنیم که قطعاً اقدامات مؤثر در این حوزه نتایج مثبتی را در کاهش آسیب‌ها و خطرات احتمالی به همراه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار