مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در تقویم سرشماری منظم از گونه‌های جانوری و گیاهی، امسال در دو نوبت سرشماری گونه قرقاول در این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 15 April 2016

سید رضا موسوی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما براساس تدوین و تدارک برنامه منظم سرشماری در سال 95 در دو مرحله فصل تابستان و پاییز سرشماری گونه قرقاول را در استان اردبیل انجام می‌دهیم.

وی ضرورت حفاظت و صیانت از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را در مناطق مختلف استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: اقدامات و حرکت‌های خوبی انجام شده تا در مناطق مختلف استان اردبیل یک زمینه‌سازی و فضاسازی مطلوب با هدف حمایت و بهره‌گیری از گونه‌های مختلف طبیعی را شاهد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به فعالیت کارگروه‌های مدیریت پسماند در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: ما از جهت دفع پسماندها وضعیت مناسبی را در استان نداریم به طوریکه در اکثر شهرها و روستاها دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم از دفع پسماندهاست که گاه در مکان‌های حاشیه جاده‌ها و روستاها انجام می‌شود که شهرداران و دهیاران موظف شدند نسبت به سر و سامان دادن این وضعیت اقدامات به موقع و بهنگامی را انجام دهند.

موسوی افزود: در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای دهیاران و شوراهای شهر و روستا در گرمی، خلخال و پارس‌آباد با محوریت مدیریت پسماند برگزار کردیم تا از مرحله تولید تا تعیین تکلیف نهایی آن هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

وی گام اول را اصلاح و سر و سامان دادن به وضعیت تولید زباله در خانواده‌ها با سرانه بسیار بالاتر از میانگین کشوری و جهانی توصیف کرد و ادامه داد: ما باید خانواده‌ها را متوجه این امر کنیم که با راهکارهای مناسب به راحتی می‌توانند تولید زباله خود را کاهش بدهند.

موسوی قدم دوم را تفکیک از مبدأ و اقدام به موقع در انتقال و بازیافت مجدد زباله اعلام کرد و گفت:‌ در این حوزه‌ها نیز باید حرکت‌ها و اقدامات مناسب و همتراز با شرایط شهرها و روستاها انجام شود تا دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل استفاده از ظرفیت سه هزار و 400 عضو شورای استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: به راحتی می‌توانیم با همراهی اعضای شوراهای شهر و روستا هدف‌گذاریمان را در این حوزه به سمتی ببریم تا خروجی کار مناسب و در مطلوب‌ترین شرایط باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار