امام جمعه خلخال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی در حوزه فرهنگ و هنر دچار غفلت و کوتاهی واقعی شده که به هیچ‌وجه این شرایط قابل قبول جامعه اسلامی نیست.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷ 20 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری صبح امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر خلخال اظهار کرد: واقعیت غفلت وزارت ارشاد را در حوزه فرهنگ نمی‌توان انکار کرد و این غفلت حقیقت دارد و در تولید فیلم‌ها و برگزاری برنامه‌های هنری متعدد تکرار شده است.

وی بیان کرد: انتقاد از وزارت ارشاد صحیح است و هماهنگی از سوی خبرنگاران در انعکاس اخبار با مسؤولان انجام می‌شود امری طبیعی است به طوری که رسانه‌های دلسوز جامعه ما در انعکاس صحیح اخبار تلاش می‌کنند و این صداقت و سعه صدر خبرنگاران نباید اسباب ناراحتی مسؤولان شده و آنها را آشفته کند.

امام جمعه خلخال اضافه کرد: گاهی لازم است در خبر با مسؤولان هماهنگی انجام شود که خبری در جهت انعکاس مطلوب تغییر یابد و برای همه مسؤولان اتفاق افتاده که مطلبی اضافه و یا کم شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلخال گفت: صحبت این است که اگر ما از وزارت ارشاد نقد کردیم صحیح است و تکرار می‌کنم وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ما، نام ارشاد اسلامی را یدک می‌کشد و باید به این کلمه مقدس بها داده شود.

رشتبری گفت: نباید در سایه این عناوین بدترین نوع منکرات را در جامعه ترویج داده‌ و یا بخواهیم فیلم‌ها، تیزرها و مجله‌های کذایی را تولید کنیم که قابل دفاع نیستند.

وی به مصاحبه اخیر وزیر ارشاد در یکی از سایت‌ها اشاره کرد و گفت: جالب است جنتی اعلام کرده است که تولید و مجوز پخش فیلم 50 کیلو آلبالو از دست شورای صدور پروانه نمایش در رفته و به اشتباه مجوز اکران گرفته است.

وی اظهار کرد: در این فیلم صحنه‌هایی وجود دارد که هیچ خانواده‌ای حاضر نیست این صحنه‌ها را مشاهده کرده و یا برای دیدن آن به سینما برود به طوری که چنین صحنه‌هایی حتی دید منتقدان را به همراه داشته است.

امام جمعه خلخال تصریح کرد: این فیلم صحنه‌هایی دارد که با دیالوگ‌های غیراخلاقی و شوخی‌های جنسی همراه شده و همین شوخی‌ها که چندین مرتبه تکرار شده که صحنه‌های نامطلوب در کنار هم یک جور است که این فیلم نه عاشقانه است، نه درام و... پس مصداقی از منکرات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال تصریح کرد: چه طور می‌شود فیلمی 13 میلیارد تومان فروش داشته باشد آن‌وقت در وزارت ارشاد وزیر بگوید از زیر دست ما در رفته است در حالی که نمونه‌هایی از چنین آثار در سال‌های اخیر تکرار شده است.

رشتبری عنوان کرد: حتی منتقدان نیز بر این باورند در تولید آثار و نمایش آن شرایطی به وجود آمده است که هیچ خانواده‌ای جرات تماشای این فیلم را ندارد به قدری سخیف ساخته شده است که آدم بعد از دیدین این فیلم احساس شرمندگی می‌کند.

وی گفت: تیتراژ پایانی این فیلم که توسط خواننده زیرزمینی اجرا شده است هیچ توجیهی ندارد و چگونه یک مخاطب در این کشور اسلامی برود و چنین فیلمی را به تماشا بنشیند که به نظر می‌رسد این خود نوعی ترویج فرهنگ ابتذال است.

امام جمعه خلخال بیان کرد: نباید مسؤولان ما از انتقاد ناراحت بوده و یا رفتار خصمانه‌ای را در مقابل نقدها در پیش بگیرند در حالی که ما حقایق حوزه فرهنگ و پشت پرده‌های آن را بیان می‌کنیم که امروز چه آسیب‌هایی در این حوزه گریبان‌گیر ما شده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلخال گفت: بنده از انتقاد استقبال می‌کنم و قطعا این انتقادها در مسیر سازندگی بهتر خواهد بود چرا که بزرگترین امر به معروف نیز نقد درست و سازنده است که می‌تواند اصلاح حقیقی را به دنبال داشته و به ترویج امر نیک و دور شدن از امر بد منجر می‌شود.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در فیلمی که از وزارت ارشاد مجوز نمایش گرفته توهین غیرمستقیم و در لفافه به مقدسات شده که جای تاسف دارد و آیا این ترویج بدترین منکرات از سوی این وزارت خانه نیست.

امام جمعه خلخال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی در حوزه فرهنگ و هنر دچار غفلت و کوتاهی واقعی شده که به هیچ‌وجه این شرایط قابل قبول جامعه اسلامی نیست.

رشتبری یادآور شد: نباید خبرنگاران شهرستان در انعکاس اخبار صحیح همراه با رعایت شرایط امانتداری تحت فشار باشند چرا که ما به آزادی رسانه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات کشور باید احترام بگذاریم و اجازه ندهیم این تلاشگران در تنگنا باشند.

حقیقت امر به معروف جز اصلاح جامعه مقصد دیگری ندارد

امام جمعه خلخال از آمادگی فعالان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه برادران خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروهی توانمندی و صلاحیت‌ها با عضویت دستگاه‌های چهارگانه بررسی و نهایی خواهد شد که بعد از تشکیل نیز آموزش اعضاء از اهمیت خاصی برخوردار است.

رشتبری بر شناسایی نخبگان از سوی هر نهاد عضو در ستاد امر به معروف شهرستان خلخال تاکید کرد و گفت: هر دستگاه جداگانه به شناسایی منکرات و معروفات پرداخته تا در جلسات بعدی این ستاد هدف‌دار در مسیر موضوع حرکت کند.

وی از هیأت امنای مساجد خواست تا در عمل و ترویج به فریضه امر به معروف ونهی از منکر که به اصلاح جامعه منجر می‌شود به وظیفه خطیر خود عمل کند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مصطفی کریمی فرمانده سپاه ناحیه خلخال نیز در این جلسه گفت: ظرفیت گسترده بسیج در تعامل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشهود است و تمام تلاش بر این است تا از معروف‌ها در جامعه تقویت و منکرات از بین برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار