وقتی پرسیدم اگر حقوق 20 میلیونی داشتی، کجای این دنیا بساط می‌کردی؛ چهره‌اش در هم فرو می‌رود و با اخم می‌گوید انگار همه عادت کرده‌اند مسخره کنند، مگر می شود اینهمه حقوق داشت مگر می شود...؛ او باور ندارد که در همین ایران خودمان کنار بیخ گوشش کسی 20 میلیون ماهیانه حقوق می‌گیرد و باز از عالم و آدم طلبکار است!
کد خبر: ۳۰۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 03 October 2016
400 مدیر نورچشمی+ یک نفر!

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سبلانه، کنار خیابان نشسته و با خواهش و التماس از رهگذاران می خواهد لحظه ای کنار بساط کوچک او بایستند و برای رضای خدا هم که شده بسته ای را از او خرید کنند.

او صبح خروس خوان زنبیل به دست از خانه اش در یکی از محلات فقیر نشین اردبیل خارج می شود و تا نزدیک غروب اسپند، پونه، گل گاوزبان و هر چیزی که بتواند را می فروشد تا دست پر به خانه اش برگردد و با شادی لقمه ای نان پنیر با همسر پیر و ناتوانش بخورد.

این زن چیز زیادی از دنیا نمی خواهد و در این دنیای بلبشور و  اینهمه  شلوغی فقط و فقط می خواهد که یک نفری باشد که او را بفهمد همین و بس !

حتی خبر ندارد که می‌شود ماهی 19 میلیون حقوق و بیشتر هم گرفت و نور چشمی بود می گوید درآمد چندانی ندارم بیشتر وقت ها 5 هزار تومانی بیشتر ته جیبم نیست اما خدا را شکر که باز توانی هست که کار کنم و دست در جیب دیگری نکنم.

زخم ها و پینه های دستش  شاهد روزگار سخت این پیرزن است، وقتی متوجه نگاه گره خورده من روی دستش می شد، گفت: سه روزی است که برای جمع آوری نسترن می‌روم کوه؛ با تبسمی بر لب ادامه می‌دهد با هزار زحمت و مصیبت این نسترن ها را برای فروش آماده می‌کنم.

 

 

وقتی می پرسم اگر حقوق 20 میلیونی داشتی  چه ؟ کجای این دنیا بساط می کردی؛ کمی چهره اش در هم می رود و با اخم می گوید انگار همه عادت کرده اند مسخره کنند مگر می شود اینهمه حقوق داشت مگر می شود...؛ او باور ندارد که در همین ایران خودمان کنار بیخ گوشش کسی 20 میلیون ماهیانه حقوق می‌گیرد و باز از عالم و آدم طلبکار است.

این پیرزن دلش نمی خواهد جای 400 مدیر نور چشمی باشد که حقوق نجومی دارند، به جوانی که کمی آن‌طرف‌تر از او بساط کرده، اشاره می کند و می گوید مگر می شود جوان هایی مثل این جوان لیسانس مملکت از سر ناچاری دستفروش شوند و با این وضعیت، دیگری ماهیانه بی خیال این همه جوان، پول هنگفت بگیرد و سر راحت بر بالین بگذارد.

با دست به پیرمردی اشاره می‌کند که عصا به دست لنگان لنگان راه می رود، می گوید  عزیر دلم مثل عصا باش، هزار بار زمین بخور اما اجازه نده اونی که بهت تکیه داده حتی یک بار هم زمین بخورد.

هنوز صدای پیرزن در گوشم است، بسته ای 1000 و 2000تومان، بخر و ببر و خیرش رو ببین؛ آقا، خانم، یه لحظه وایسا الهی خیر ببینی  دل ما رو شاد کن که خدا دلت رو شاد می کنه...

این پیرزن یکی از یک میلیون و 200 هزار نفری که در استان اردبیل زندگی می‎کنند که سرانه درآمد متوسطشان، نصف سرانه درآمد کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار