مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:
مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با هدف حمایت از جنگل‌ها و مراتع، صندوق توسعه و حمایت از منابع طبیعی و جنگل‌های در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 10 June 2015

به گزارش فارس، احمدرضا لعل‌نیا در نشست با جمعی از مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: مهمترین ماهیت این صندوق احیای مراتع، کشت، مراقبت و تولید و عرضه محصولات فرعی کشاورزی است که امیدواریم در همه استان‌ها این مجموعه شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: ما 10 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای تأسیس این صندوق از محل فروش تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات مازاد بر نیاز ادارات منابع طبیعی در استان‌ها پیش‌بینی کردیم که بیش از 51 درصد سهام این صندوق نیز به فعالان این عرصه تعلق می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: این صندوق در قالب یک مؤسسه مالی و اعتباری تخصصی فعالیت خود را انجام می‌دهد و در عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها سعی می‌کند تا بخش عظیمی از نارسایی‌هایی که هم‌‌اکنون وجود دارد به نحوه شایسته برطرف کند.

لعل‌نیا به اهمیت منابع طبیعی و طرح‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: ما اگر امروز در کشور با مشکلات جدی در حفظ و صیانت از این مواهب خدادادی روبه‌رو هستیم به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و بی‌برنامگی‌هاست.

وی آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام را در روزهای اخیر یادآور شد و بیان کرد: اگر حضور و مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتاد، هرگز ما نمی‌توانستیم این آتش مهیب را مهار کنیم که به معنای واقعی حضور مردم زمینه‌ساز بسیاری از حل مشکلات و نارسایی‌ها شده است.

لعل‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در استان‌های دیگر نیز در صدد ساماندهی نیروهای فعال و تشکل‌های مردم‌‌نهاد در این زمینه هستیم تا در صورت بروز حوادثی همچون حریق و آتش‌سوزی بتوانیم زمینه یک حرکت مثبت و سازنده را فراهم بیاوریم.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به تداوم آتش‌سوزی‌ها در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما با تجهیزات و امکانات محدود و نیروی انسانی بسیار کم قادر نیستیم در این زمینه به یک حرکت گسترده دست بزنیم که در این باب انتظار ما این است تا همه پای کار بیایند و از ظرفیت‌های مردم بتوانیم بهترین استفاده را بکنیم.

در این جلسه معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز با بیان اینکه صندوق توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری از سال 93 در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: با مشارکت 500 نفر بهره‌بردار و با سرمایه‌گذاری 150 میلیون تومان این صندوق راه‌اندازی شده است.

علی حمیدی تصریح کرد: ما امیدواریم با یک بسترسازی مناسب بتوانیم زمینه توسعه همه‌جانبه صندوق حمایت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را فراهم کرده و از این ظرفیت برای کمک به بهره‌برداران بیشترین کمک را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار