سرپرست اداره کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: امسال ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان اردبیل تولید می‌شود که تمامی این گندم‌ها از کشاورزان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، غلامرضا میرزاحسینی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی روستایی شهرستان نیر اظهار داشت: امسال در سطح استان اردبیل در حدود 750 هزار تن گندم تولید می‌شود که 600 هزار تن از این گندم، مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوده و تمامی این گندم‌ها توسط شرکت غله و تعاونی روستایی از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید گندم از کشاورزان بدون هیچ مشکل و نارسایی انجام می‌شود، افزود:‌ تا پایان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کار خرید گندم از آنها در مراکز خریداری گندم به صورت شبانه‌روزی و با جدیت ادامه دارد تا بتوانیم زمینه رضایتمندی کشاورزان و گندم‌کاران را فراهم آوریم.

سرپرست اداره کل تعاون روستایی استان اردبیل تصریح کرد:‌ در حال حاضر 75 مرکز خرید گندم در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده و فعال است تا به کشاورزان و زاراعانی که اقدام به فروش محصولات گندم مازاد بر نیاز خود می‌کنند ارائه خدمات کرده و گندم تولیدی آنها را تحویل بگیرند.

میرزاحسینی با بیان اینکه در شهرستان گرمی در حال حاضر مراکز خرید دایر بوده و اقدام به ارائه خدمات به کشاورزان و گنمکاران می‌کنند، گفت:‌ خریداری محصول گندم کشاورزان شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به اتمام رسیده و در سایر شهرستان‌ها نیز همزمان بابرداشت گندم این مراکز فعال شده و به خریداری گندم می‌پردازند.

سرپرست اداره کل تعاون روستایی استان اردبیل از خرید 15 هزار تن جو در استان اردبیل خبر داد و افزود:‌ مراکز خرید این محصول نیز در سطح استان فعال بوده و اقدام به ارائه خدمات برای کشاورزان و زارعان جو می‌کنند و در این زمینه نیز مشکلی در خریداری محصول جو از کشاورزان وجود ندارد.

وی با اشاره به کشت محصول جو در شهرستان نیر بیان کرد:‌ در شهرستان نیر دو مرکز خرید جو وجود داشته و فعال است و به محض شروع برداشت محصولات در شهرهای نیر و کورائیم این مراکز اقدام به ارائه خدمات و خریداری محصولات جو در شهرستان نیر می‌کنند که انتظار می‌رود همچون سایر شهرستان‌ها در این شهرستان نیز مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار