نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 45 میلیارد ریال برای پروژه های مختلف محرومیت زدایی در شهرستان نیر خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 02 July 2015
منصور حقیقت پور روز پنجشنبه در نشستی با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیر
گفت: از این میزان هفت میلیارد ریال صرف پروژه های راه روستایی ، هفت میلیارد ریال برای طرح هادی روستایی ، هفت میلیارد ریال برای پروژه های کشاورزی و مابقی نیز به سه پروژه راه کریق به آرموداق و کورائیم به خلفلو و توسعه مرکز درمان بستر اختصاص یافته است.
وی افزود: امسال برای هر نماینده مجلس شورای اسلامی از ماده 180 اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
حقیقت پور با انتقاد از این که برخی مدیران استانی از اعتبارات ماده 180 برای پروژه های ملی بدون مشورت با نمایندگان استفاده کرده اند اظهار کرد: اعتبار این ماده برای متوازن کردن و محرومیت زدایی تعیین شده است.
حقیقت پور گفت: با اعتبارات مناسبی که برای راه روستایی ، آب روستایی و طرح هادی روستاها اختصاص یافته باید حرکت جدی در استان آغاز شده و عمران روستایی متحول شود.
به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این نشست با اشاره به تصویب ماده 180 گفت: هدف قانونگذار از تصویب ماده 180 استفاده متوازن و توزیع عادلانه اعتبارات در رفع تبعیض و ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت است.
او خواستار اختصاص دست کم 50 میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده به پروژه های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان شد.
صمدی اظهار کرد: امسال 40 میلیارد ریال اعتبار در قالب 91 پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سهم شهرستان اختصاص یافته است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار