مخازن کتابخانه‌های عمومی نیر دارای 40 هزار نسخه کتاب است که یک‌هزار شهروند نیری از منابع این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 07 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر خواستار شناسایی و جذب خیرین این شهرستان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی نیر و غنی‌سازی کتب این مراکز شد.

وی افزود: این شهرستان در تجهیزات کتابخانه‌ای و خرید کتب نیاز به مشارکت خیرین و حمایت مسئولان دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: تاریخ فرهنگی شهرستان نیر نشان می‌دهد که مردم این منطقه علاقه وافری به حوزه فرهنگ و مطالعه دارند و این مهم ضرورت سرمایه‌گذاری در کتابخانه‌های عمومی نیر را بیش از پیش تداعی می‌کند.

عزیزخانی پرداخت نیم درصد معوق سهم کتابخانه‌های عمومی را مهمترین نیاز حال حاضر این مراکز دانست و بیان کرد: شهرداری نیر با پرداخت نیم درصد معوق می‌تواند نقش موثری در توسعه برنامه‌های کتابخانه‌ای داشته باشد.

این مسئول نقش انجمن کتابخانه‌های عمومی را در برنامه‌های راهبردی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و توسعه برنامه‌های کتاب محور محوری عنوان کرد و افزود: انتظار ما از اعضای انجمن نیر این است که با فعال‌تر کردن انجمن نقش بیشتری در برنامه‌های کتابخانه‌ای ایفا کنند.

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه‌ها راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار ویژه دانش‌آموزان را راهکاری ثمربخش در منطقه نیر عنوان کرد و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری نیر را در این خصوص خواستار شد.

فرماندار شهرستان نیر هم پرداخت نیم درصد معوق سهم کتابخانه‌های عمومی را وظیفه قانونی شهرداری اعلام کرد و گفت: نیم درصدهای پرداختی تنها منبع درآمدی کتابخانه‌های عمومی بوده و همه برنامه‌های کتابخانه از محل این نیم درصد تغذیه می‌شوند.

اکبر صمدی غنی‌سازی کتاب‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر را از مهمترین ضروریات فرهنگی این منطقه بیان کرد و ادامه داد: جامعه پیشرفته جامعه‌ای است که مردم کتابخوان داشته باشد.

وی با اشاره به ساخت یک باب کتابخانه عمومی در نیر توسط خیرین یادآور شد: امیدوارم با تلاش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و حمایت مسئولان، شاهد کلنگ‌زنی هر چه زودتر این کتابخانه باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر هم در این جلسه طی گزارشی از عضویت بیش از یک هزار شهروند نیری در 3 باب کتابخانه عمومی این شهرستان خبر داد.

زینب انجامی کتاب‌های موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی نیر را نزدیک به 40 هزار نسخه اعلام کرد و افزود: امیدوارم با همت خیرین شاهد خرید کتب جدید و غنی‌سازی کتاب‌های کتابخانه‌ها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار