رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با توجه به جایگاه استان اردبیل در تولید عسل ناب سبلان قرار است به زودی کانون دانش، صنعت و بازار این محصول در اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 12 July 2015

عبدالقیوم قلی‌پوری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استانی در زمینه تولید محصول عسل و ضرورت فرآوری آن تشکیل کانون دانش، صنعت و بازار عسل مورد تاکید و توجه قرار گرفته تا زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

وی نقش مهم تولید و بازاریابی این محصول را در رونق اقتصادی استان یادآور شد و افزود: کانون دانش، صنعت و بازار یک نهاد نیمه دولتی است که 51 درصد سهام آن متعلق به بخش خصوصی و 49 درصد دولتی است که با پیگیری از طریق پارک علم و فناوری و سازمان‌های متولی این محصول به ویژه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی قرار است در استان اردبیل این مجموعه راه‌اندازی شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم با جذب مشارکت بخش خصوصی این کانون هرچه سریع‌تر در استان راه‌اندازی شود تا با توجه به سیاست‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و مصوبه اخیر ستاد اجرایی نقشه علمی کشور بتوان با اخذ مجوز قانونی در یک فضای تخصصی و رقابتی بتوان این کانون را فعال کرد.

قلی‌پوری با برشمردن اهداف این کانون تصریح کرد: برنامه‌ریزی، ‌تدوین و پیگیری موضوعات مختلف در مدل‌ها و شبکه‌های ارتباطی و همچنین تقویت بازارهای هدف در حوزه صنعت و گردشگری و ارتقای شرایط به وجود آمده جزو هدف‌گذاری‌های اصلی است.

این مسئول افزود: ما با شناخت چالش‌ها به دنبال رفع موانع و مشکلات با راهکاری منطقی و درست هستیم تا بتوان در بازار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف و ایجاد بانک اطلاعاتی تخصصی در این زمینه بتوان کار مهم و خطیر در این حوزه را به سرانجام رساند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: قطعا ایجاد بانک اطلاعاتی تخصصی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در ارائه تسهیلات بیشتر و فعالیت‌های گسترده‌تر می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌های مفید و سازنده در به انجام رساندن این فرایند مطلوب باشد.

قلی‌پوری اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این کانون که اولین کانون دانش، صنعت و بازار در استان با محوریت عسل خواهد بود بتوان با همکاری متولیان این حوزه حرکتی را انجام داد تا زمینه فروش و ایجاد رقابت سالم در عرصه تولید و عرضه محصول عسل به عنوان ناب‌ترین فرآورده دامنه‌های سبلان را مشاهده کرد.

این مسئول ادامه داد: ما در تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌هایمان در قالب کانون دانش، صنعت و بازار سعی‌مان بر این است تا بتوانیم شرایط متفاوتی را در تولید، فرآوری، عرضه و صادرات عسل با بهترین شرایط و مطلوب‌ترین امکانات فراهم آوریم که در این زمینه به یقین تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی را شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار