مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: واکسن دامی به ویژه برای بیماری‌های استراتژیک به صورت رایگان در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 15 July 2015

صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات این دستگاه اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری های استراتژیک واکسن حتی به صورت رایگان در اختیار عشایر و دامداران قرار می گیرد.

وی با تاکید به نقش عشایر در دامداری و تولید لبنیات و گوشت اضافه کرد: ارائه رایگان واکسن با هدف حمایت از این قشر و تامین سلامت دام و تولیدات آن انجام می شود.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان به ویژه در زمان کوچ عشایر اکیپ های واکسیناسیون در معابر کوچ مستقرر شده و نسبت به واکسیناسیون دامی اقدام می کنند.

صالحی در عین حال به سم پاشی دامی عشایر اشاره کرد و گفت: این طرح در طول سال با هدف ممانعت از بروز و شیوه بیماری های انگلی انجام می شود.

وی افزود: خدمت رسانی به عشایر حتی در صعب العبور ترین مناطق دریغ نمی شود و با وجود اینکه دامپزشکی با کمبود نیروی انسانی در طرح های واکسیناسیون مواجه است، واکسن به صورت منظم و برای کل جمعیت دامی استان به اجرا در می آید.

مدیر کل دامپزشکی استان به ضرورت همکاری با این دستگاه اجرایی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود عشایر با مشاهده بیماری خاص در دام خود سریعا دامپزشکی را در جریان بگذارند.

صالحی در عین حال به همکاری با ماموران واکسیناسیون تاکید کرد و افزود: همکاری مطلوب عشایر می تواند موجب تسریع وظایف اکیپ های واکسیناسیون شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار