مدیر آموزش و پرورش نیر از اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 21 July 2015
عین الله یوسفی سادات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و پرورش با شناسایی اسمی بی سوادان و گروه های هدف 10- 49 سال در منطقه نیر توانسته آموزش این افراد را به شیوه فردی و خود آموزی اجرا کند.

وی گفت: تاکنون آموزش گروه هدف در شهرستان نیر در دوره تحکیم آغاز شده و دوره های انتقال نیز مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

او همچنین به طرح تشویقی در نهضت سواد آموزی اشاره کرد و افزود: در این طرح اگر فراگیر به صورت خودآموزی آموزش ببیند شش میلیون ریال و اگر آموزش به صورت کلاس های سواد آموزی باشد 20 درصد سرانه هزینه تمام شده معادل یک میلیون و 200 میلیون ریال به عنوان تشویقی دریافت خواهند کرد.

او اظهار کرد: در اجرای انسداد و ریشه کنی بی سوادی در منطقه تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی و نهضت سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش نیر منعقد شده است.

به گفته وی ، در این تفاهم نامه نهضت سواد آموزی شهرستان لیست گروه هدف بی سوادان منطقه در سنین بین 10 تا 49 سال را به تفکیک جنسیت و روستاها در اختیار بسیج سازندگی شهرستان قرار می دهد تا بسیج سازندگی با بکارگیری بسیجیان تحصیل کرده و علاقمند در روستاهای هدف نسبت به با سواد کردن جامعه هدف اقدام کنند.

شهرستان نیر با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار