در یک ابتکار عجیب صورت گرفت؛
در یک اقدام عجیب زنبورداری به شکل سیار اقدام به شهدگیری و تولید عسل می‌کند که حرکت و اقدام او جالب توجه است.
کد خبر: ۷۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 08 August 2015
به گزارش فارس ، این زنبوردار غیر بومی که گذرش را به مشگین‌شهر انداخته، معتقد است که با زنبورداری سیار و حرکت به شهرهای مختلف و گذر از آنها سعی دارد تا تولید عسل طبیعی را انجام دهد.

امیدوار از زنبورداران فعال که به شکل سیار در این عرصه حضور دارد، معتقد است: هر زنبور در هر دقیقه 10 گل را مورد بررسی قرار می‌دهد و در هر نیم‌ ساعت با 14 بار پرواز قادر است بیش از 100 گل را از لحاظ وضعیت شهد و کام‌گیری مورد بررسی قرار دهد که قطعاً در مناطقی که پوشش گیاهی مناسب به نظر می‌رسد، امکان برداشت عسل به شکل ناب فراهم می‌آید.

این زنبوردار سیار که با کامیون فعالیت خود را در شهرها و مناطق مختلف با پوشش گیاهی مناسب تنظیم می‌کند با گذر از شهر جهرم، فسا و داراب در استان فارس در اول اردیبهشت ماه به سمت دامنه‌های سبلان حرکت کرده و با گذر از قره‌آغاج و مرادلو به روستای قصابه رسیده و در دامنه‌های سبلان همچنان مشغول زنبورداری است.

امیدوار معتقد است: با ارزیابی وزن شانه‌های عسل به صورت دقیق استنباط می‌کند که شهدگیری و تولید عسل در مناطقی که حاضر هستند با ظرفیت مناسب وجود دارد و یا اینکه باید آن منطقه را ترک کرده و به نقطه دیگر کوچ کرد.

وی تولیدات عسل را در این مجموعه طبیعی و به دور از هرگونه مواد زاید و غیر طبیعی اعلام کرد و ادامه داد: قطعاً در این باب آنچه که مهم به نظر می‌رسد آزمایش‌های رسمی است که در آزمایشگاه تغذیه تبریز انجام شده و به درستی طبیعی بودن تولید عسل در زنبورداری سیار شکل گرفته به اثبات می‌رسد.

این زنبوردار معتقد است: بعد از حضور در مناطق مختلف استان اردبیل به سمت شهرهای شمالی کشور عزیمت می‌کند تا به شکل سیار ادامه تولید را شاهد و ناظر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار