استاندار اردبیل با اشاره به مسایلی که در برخی از شبکه های مجازی توسط افراد مختلف منتشر می شود، گفت: با توجه به فرصتی که به وجود آمده دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در جهت خدمت رسانی انجام داده و به دنبال حاشیه ها نیست.
کد خبر: ۸۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 24 August 2015
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حرف های تندی در رسانه ها و گروه های شبکه های مجازی در مورد دولت انتشار می یابد و گرچه برای تمام مسایلی که مطرح می شود پاسخ داریم اما نمی خواهیم درگیر مسایل فرعی شویم.
وی افزود: تنش های سیاسی با توجه به نزدیکی به انتخابات شدت خواهد یافت اما این مسایل زودگذر است و دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود صرف می کند و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باید از حشیه دور بمانیم تا برکات آن متوجه مردم شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: به آزادی رسانه ها معتقدیم و از نقدهای سازنده نیز استقبال می کنیم گرچه برخی اهالی رسانه در پست های مدیریتی استان به کار گرفته شدند اما این امر نباید باعث شود که آنها از رسالت اصلی خود دست بردارند و از هر ایده ای در راه رفع مشکلات موجود استقبال می کنیم.
او عنوان کرد: مشکل اصلی امروز جوانان بیکاری است و از این رو تمام انرژی خود را در بحث اشتغال گذاشتیم اما با توجه به توان محدود دولت در جذب نیروی انسانی بنا بر تقویت بخش خصوصی و شرکت های غیردولتی بوده و از جمله درصدد ترغیب شرکت های سرمایه گذاری بانک ها، صندوق بازنشستگی فرهنگیان، نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، آستان قدس رضوی به سرمایه گذاری در استان هستیم.
خدابخش ادامه داد: استان اردبیل دارای جاذبه های گردشگری کم نظیری است که در گذشته مورد توجه قرار نگرفته گرچه همه ساله میزبان تعداد قابل گردشگرانی هستیم که در چادر اسکان می یابند اما این نوع از گردشگری نقشی در رونق اقتصاد و اشتغال منطقه ندارد بلکه تنها هزینه ارایه خدمات را افزایش می دهد.
وی افزود: باید نگاه خود را به گردشگری تغییر دهیم و با توجه به فضای پیش آمده پس از توافق هسته ای زمینه را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در این حوزه فراهم کنیم.
استاندار اردبیل تشریح کرد: در این راستا پروژه احداث یک هتل پنج ستاره در شهرستان سرعین توسط یکی از شرکت های غیردولتی کلنگ زنی شده و چند طرح دیگر نیز در دست پیگیری است.
او همچنین به اردوی 12 تیم فوتبال لیگ برتری در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: کمبودهایی در استان مشاهده می شود که باید با جلب سرمایه گذاری غیردولتی ها برطرف شود از جمله اینکه تیم ها در نیز اردو زده و پس از تمرین برای اسکان به سرعین مراجعه می کنند.
خدابخش اضافه کرد: استان ظرفیت مناسبی دارد و می توانیم حتی میزبان تیم های خارجی باشیم اما برای این امر باید زنجیره ارایه خدمات مناسب تکمیل و زیرساخت ها برای چنین رویدادهایی مهیا شود.
وی با بیان اینکه ورزش یکی از حوزه هایی است که در دنیا اشتغال و اقتصاد کلانی دارد، اظهار کرد: ورزش باید برای استان اردبیل درآمد و در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد و در این راستا باید خود را آماده میزبانی مسابقات سراسری و همایش ها کنیم.
استاندار اردبیل تاکید کرد: هیچ یک از این موارد شعاری و برای آینده نیست بلکه جزو برنامه هاست و طی دو سال گذشته در جهت تحقق این برنامه ها گام برداشته شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار