وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما باید بحران صندوق‌های بازنشستگی را در کشورمان جدی بگیریم و بنده بارها در این زمینه هشدارهای لازم را داده‌ام.
کد خبر: ۸۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 28 August 2015

علی ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ابزار اشتغال هر چند در وزارتخانه ما نیست اما باز هم بنده در این رابطه هیچ وقت از مسئولیت شانه خالی نکردم و خودم را وزیر بیکاران معرفی کرده و سعی بر این است تا در این مسیر حرکت کنم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام افراد دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی حدود 400 هزار نفر هستند که این نشان می‌دهد ما در سال‌های اخیر 700 هزار فرصت شغلی را ایجاد کردیم، افزود: در نقطه مقابل باید ریزش نیروها را نیز در نظر بگیریم و در کنار آن صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد و بسیج هم تعدادی زیادی شغل ایجاد کرده‌اند.

ربیعی تاکید کرد: ما اگر امروز 22 میلیون شغل داریم و بیش از 15 میلیون بیمه شده در کشور وجود دارد همواره نسبت دو به یک بین شغل رسمی و غیررسمی ایجاد شده است که بنده معتقدم دولت یازدهم در این دو سال کارنامه قابل قبولی را در ایجاد اشتغال واقعی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت ایجاد فرصت‌ها‌ی اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار و معلولان اشاره کرد و افزود: آمارهای مناسبی در این زمینه نداریم اما با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای تلاشمان بر این است تا در قالب طرح‌های مختلفی که در حال اجراست وضعیت اشتغال را سر و سامان بدهیم.

ربیعی به ساخت مساکن حمایتی و اجتماعی از اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و ادامه داد: ساخت مسکن برای خانواده‌ها با دو فرزند معلول و همچنین زنان سرپرست خانوار در اولویت است به طوری که ما 20 هزار مسکن را برای خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی در دستور کار قرار دادیم.

وی به بهبود وضعیت درمان در کشور و حل مشکلات مردم در مراجعه به مراکز بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم بیمه‌ها هر روز بهتر از روز قبل اقدام می‌کنند اما همچنان اصلاح ساختارهای آنها جزء دستور کارها و اولویت‌هاست به طوری که دولت، اصلاح ساختارهای سلامت را در اولویت قرار داده و هر روز نیز هوشمندتر و هدفمندتر طرح یکسان‌سازی بیمه‌ها را دنبال می‌کند.

وزیر دولت یازدهم به برخی از بحران‌های جدی در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: روح اصلی برنامه ششم کم کردن نابرابری‌ها و رفع برخی از چالش‌هاست که در این ارتباط بر اساس بند (ق) بودجه کشور قرار است با تزریق منابع گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای کشور در اولویت قرار گیرد.

ربیعی یادآور شد: با ترزیق منابع تا 60 هزار میلیارد تومان در هر سال ما تا پایان سال 96 شاهد گازدار شدن تمام شهرها و روستاهای کشور خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بیش از 2.5 میلیون خانوار در کشور هم اکنون محروم از نعمت گاز هستند که امیدواریم در این سه سال به سرعت عملیات اجرایی گازرسانی به این خانوارها انجام شود.

ربیعی در پایان سخنان خود گفت: تحلیل‌ها نشان می‌دهند این کار در کنار ارتقای وضعیت بهداشتی، تثبیت ماندگاری روستاییان و ارتقای کیفیت زندگی آنها زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا مراتع و جنگل‌ها کمتر آسیب دیده و استفاده از سوخت فسیلی به حداقل برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار