رئیس گروه امورتولیدات زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی مطرح کرد:
جمشیدی با بیان اینکه سازمان استاندارد و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در استان البرز آزمایشگاه‌هایی برای سنجش اصالت عسل در اختیار دارند، گفت: افراد معمولی هم می‌توانند به این آزمایشگاه‌هامراجعه کنندو البته هزینه چنین آزمایشی هم حدود ۱۴۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۸۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشاالله جمشیدی  در پاسخ به این پرسش که مصرف کنندگان چگونه می‌توانند عسل طبیعی را از نوع تقلبی آن تشخیص دهند، اظهارداشت: مصرف کنندگان  قادر به تشخیص این مساله نیستند.  آنان باید برای تشخیص طبیعی یا تقلبی بودن عسل، آن را به آزمایشگاه‌های تخصصی ببرند یا اینکه از افراد مطمئن و قابل اعتماد محصول مورد نیازشان را خریداری کنند، ضمن اینکه خرید برندهای مشهوری که آزمایش و کنترل می‌شوند، راه خوبی برای اطمینان از طبیعی بودن محصول است.

 

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد و موسسه تحقیقات علوم  دامی کشور در استان البرز چنین آزمایشگاه‌هایی دارند، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا افراد معمولی نیز می‌توانند به آزمایشگاه‌های مربوطه مراجعه کنند؟ گفت: بله، این امر امکان‌پذیر است و هزینه چنین آزمایشی هم حدود ۱۴۰ هزار تومان است.

 

جمشیدی درباره قیمت تمام شده تولید عسل برای تولیدکنندگان نیز افزود: این هزینه بستگی به نوع عسل تولید شده دارد اما به طور متوسط قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم عسل طبیعی بین ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان است.

 

وی اضافه کرد: هزینه‌های بسته بندی، فرآوری و غیره به عسلی که در فروشگاه‌ها برای مردم عرضه می‌شود، افزوده خواهد شد. جمشیدی درباره میزان تولید عسل طی سال‌جاری نیز گفت: هنوز این موضوع به طور دقیق قابل پیش بینی نیست. ‌

 در حال حاضر قیمت کف هر کیلوگرم عسل بین ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان است، که با این وجود می توان گفت عسل غیر طبیعی نداریم.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار