مدیر آموزش و پرورش نیر گفت: مهاجرت های فصلی بی رویه عمده ترین مشکل در بحث سواد آموزی در این شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 28 September 2015
عین الله یوسفی سادات روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی سواد آموزی شهرستان نیر اظهار کرد: بسیاری از نیروهای جوان این شهرستان که به صورت دوره ای برای کار به سایر مناطق کشور مهاجرت می کنند از نظر اسمی و آماری جزو جمعیت منطقه محسوب می شوند ولی از نظر الگوی اشتغال ، آمار سواد و توسعه تاثیری ندارند.
او اظهار کرد: لازمه هدایت این جریان در جامعه همکاری و مشارکت جدی تمام دستگاه های دولتی است و باید برای جلوگیری از مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگ اقدام جدی شده و آمارهای دقیق از سوی دستگاه های ذیربط در زمینه اشتغال و سواد ارائه شود.
او تشویق بیسوادان برای حضور در کلاس های سواد آموزی ، تعامل و همکاری دستگاه های ذینفع و ارائه دقیق آمار از بیسوادی منطقه را ضروری دانست.
به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی فرماندار نیر هم در این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های توسعه ، سواد افراد آن جامعه است گفت: انسداد مبادی ورودی بیسوادی از اهداف شورای راهبردی سواد آموزی در این شهرستان است.
وی افزود: با توجه به اهمیت سواد آموزی و ریشه کنی آن در منطقه در مدت چهار سال مسوولان دستگاه های دولتی شهرستان به ویژه بسیج سازندگی و سایر دستگاه های ذیربط باید برای جذب و شناسایی اسمی افراد بیسواد و لازم التعلیم با آموزش و پرورش همکاری کنند.
شهرستان نیر با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار