نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند تکمیل سدهای معیشتی این شهرستان تسریع می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 30 September 2015
به گزارش ایرنا، منصور حقیقت پور روز چهارشنبه در بازدید از سد معیشتی روستای مجیدآباد نیر افزود: سد معیشتی روستای مجیدآباد از شش سال پیش راکد مانده بود ولی سال گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال آغاز شد و اکنون شاهد اجرای عملیات احداث این سد هستیم.
حقیقت پور اظهار کرد: عملیات احداث این سد با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در حال احداث است و با اتمام عملیات آن بیش از 400 هکتار از اراضی پایاب این سد زیر پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.
او هدف از احداث سد مخزنی این روستا را جمع آوری و ذخیره آب سرشاخه های رودخانه دوشان جیق دره سی و نیز چشمه های بالادست ذکر کرد.
حقیقت پور افزود: بیشتر اراضی کشاورزی این روستا که بیش از 600 هکتار است به صورت دیم کشت می شوند و در برخی از قسمت ها با استفاده از آب چشمه های بالادست بخش کمی از اراضی به صورت آبی کشت می شود.
وی در ادامه از اجرای عملیات آبرسانی به 18 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح پیش بینی می شود مشکل آب شرب بیشتر روستاهای این شهرستان مرتفع شده و به سه هزار و 476 نفر از روستاییان نیز توسط مجتمع آبرسانی شهید کسایی آبرسانی شود.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار