مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در قالب طرح توانمندسازی سالمندان سه هزار سالمند در این استان طی ماه‌های اخیر خدمات متنوع دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 04 October 2015

رویا احمدیان در گفتگو باخبرنگار مهربا تاکید به اجرای طرح توانمند سازی در شهرستان های مختلف استان، اضافه کرد: در فاز اول اجرا در دو شهرستان نیر و نمین نیازهای اساسی سه هزار سالمند مرتفع شد.

وی متذکر شد: در پی شناسایی سالمندان به ویژه گروه نیازمند از جمله نیاز به کمک وسایل توانبخشی از جمله ویلچر، عصا و عینک و معاینه پزشکی ارائه شد.

وی از تدوام اجرای این طرح در سایر شهرستان ها خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان امسال مهمترین وسایل کمک توانبخشی ویژه سالمندان و معلولان را در اختیار آن ها قرار دهیم.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه از ۹۵ هزار سالمند استان نزدیک به ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی است و چهار مرکز نگه داری برای سالمندان پیش بینی شده است.

به گفته احمدیان هر چند حفظ منزلت سالمندان و نگه داری از وی در خانواده های اردبیلی مورد توجه است، اضافه کرد: در سال های اخیر شکاف ایجاد شده بین سالمندان و اجتماع قابل توجه بوده و بهزیستی در تلاش است ابعاد منفی این شکاف را کنترل کند.

وی با اذعان به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد ما برای اینکه در آینده سالمندان شاد و سالمی داشته باشیم باید برای سلامت جوانان امروز در تمامی ابعاد برنامه ریزی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان توجه به تغذیه، سلامت جسمی و دوری از بیماری ها و ورزش را ضروری دانست و تاکید کرد: از امروز باید نسبت به این سه ضرورت برنامه ریزی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار