در جلسه مشترک منصور حقیقت پورنماینده اردبیل - نیر ، نیمن و سرعین و فرمانداران شهرستان های سراب و نیر موضوع چهاربانده کردن جاده نیر به سراب و نیز احداث راه ارتباطی مشگین شهر به بخش مهربان از توابع شهرستان سراب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
کد خبر: ۱۰۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 09 October 2015
به گزارش روز جمعه ایرنا ، در این جلسه که مدیرکل راه و شهر سازی اردبیل و یکی از خیرین علاقمند به سرمایه گذاری در جاده سازی حضور داشت، حقیقت پور
گفت : اتصال بخش مهربان به مشکین شهر از آرزوهای دیرینه مردم دوشهرستان می باشد و قرار است 'علی مقدم' یکی از خیرین اهل یخش مهربان 100 میلیاردر ریال در احداث جاده ارتباطی بین دو شهرستان سرمایه گذاری کند وتوافق های اولیه نیز در این زمینه انجام گرفته است.
وی بیان کرد: احداث این جاده و اتصال سراب به مشگین شهر به توسعه اقتصادی بویژه در بحث گردشگری دو شهرستان کمک کرده و فاصله مشگین شهر تا تبریز را نیز کوتاه خواهد کرد .
حقیقت پورهمچنین از اعلام آمادگی این خیر در کمک به اجرای طرح راه آهن بستان آباد - سرعین - اردبیل خبر داد.
نماینده مردم اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین همچنین از آماده شدن بخشی از مسیر چهارباند کردن جاده بستان آباد به سراب خبر داد و اظهار کرد : ادامه این مسیر تا شهرستان نیر در سال جاری و سال آینده پیش بینی شده است.
داود گرشاسبی فرماندارشهرستان سراب نیز در خصوص راه مهربان به مشکین گفت : این جاده یکی از مهمترین پروژه های عمرانی منطقه خواهد بود و می تواند ارتباط دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی را بیش از پیش افزایش دهد .
وی بیان کرد: این راه مناطق گردشگری ، آب گرم و مراکز تجاری و عشایری دو شهرستان سراب و مشگین شهر را به هم متصل کرده و ضروری است که هر چه سریعتر اجرا گردد.
اکبر صمدی فرماندارشهرستان نیر هم در این نشست با اشاره به اهمیت چهاربانده کردن محور نیر به سراب و اجرای راه ارتباطی کریق به آرموداق - نیر به کورائیم و کورائیم به خلفلو اشاره کرد و خواستار حضور خیرین درتکمیل آنها شد.
علی حیدری مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل هم با اشاره به اهمیت راه ارتباطی مهربان به مشکین شهر گفت: طول این مسیر 32کیلومتر می باشد که 8کیلومتر آن درحوزه استان آذربایجان شرقی می باشد که با استاندارد راه فرعی در حال بهسازی میباشد
وی بیان کرد: امسال در حوزه استان اردبیل راه روستای شعبان به ازناب به طول 7کیلومترتعریض وبهسازی خواهد شد
به گزارش ایرنا ، حقیقت پور به همراه فرماندار و تنی چند از مسئولان اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل از پروژه راه ارتباطی کریق به آرموداق بازدید کردند.
دراین بازدید اکبر صمدی فرماندارشهرستان نیر از آماده به آسفالت بودن 5کیلومتر از مسیر کریق به آرموداق خبر داد وگفت: سال گذشته برای اجرای این پروژه هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود وامسال نیر 500 پنج میلیارد ریال در این زمینه تخصیص یافته است و 5کیلومتر از مسیر آماده آسفالت ریزی می باشد.
وی اضافه کرد: طول این جاده 20کیلومتر می باشد وبرای اولین بار در استان اردبیل آسفالت این مسیر از آسفالت پلیمری استفاده خواهد شد. و با بهره برداری از این مسیر فاصله نیر تا تهران 120کیلومتر کاهش خواهد یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار