امام جمعه نیر از عزاداران حسینی خواست از بدعت ها و خرافات در عزاداری ها پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 09 October 2015
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر افزود: در ماه محرم دسته های عزاداری باید با انسجام و اتحاد به اصل فلسفه عزاداری و قیام عاشورا بپردازند و اتحاد داشته باشند.
او گفت: در سال های اخیر برخی از بدعت های ناروا وارد عزاداری ها شده در حالی که دشمنان شیعیان و مسلمانان با دیدن این بدعت های ناروا هجمه های سنگینی را علیه امت اسلامی اعمال می کنند.
وی با یادآوری اینکه در آستانه ماه محرم باید مراقبت بیشتری از این حرکت ها و برنامه ریزی ها انجام داد تا برخی اقدامات به تضعیف فرهنگ غنی شیعی و جامعه اسلام منجر نشود افزود: فرهنگ عاشورا و ایام محرم نقش سازنده ای در قوام جامعه اسلامی داشته و باید توجه ویژه ای به ابعاد گسترده کار شود.
او همچنین با اشاره به عمق حادثه منا که به کشته شدن جمع زیادی از زائران بیت الله الحرام انجامید اظهار کرد: اتفاق ناگواری که در منا برای حجاج اتفاق افتاد نشان دهنده عدم کفایت آل سعود و عربستان در مدیریت حج است و تشکیل مجمع جهانی اسلامی برای تامین امنیت حرمین شرفین امری ضروری است.
وی ادامه داد: علت حادثه منا باید به طور شفاف اعلام شود ، کمیته حقیقت یاب تشکیل و در محاکم بین المللی موضوع با جدیت تمام پیگیری شود.
وی رفتار آل سعود را مانند رفتارهای داعشی ها دانست و گفت: جهان اسلام باید با تشکیل گروه حقیقت یاب علت وقوع این فاجعه بزرگ را پیدا کرده و با آن برخورد کند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار