فرماندار نیر از افزایش 35 درصدی میزان تولید عسل در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 21 October 2015
اکبر صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان نیر با داشتن مواهب طبیعی ، تنوع آب و هوایی ، چشمه ساران پرشمار ، دشت های پوشیده از لاله و باغات پر از گل ظرفیت بالقوه ای برای توسعه صنعت زنبورداری دارد و در تولید محصول عسل و از نظر راندمان تولید رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.
او گفت: تعداد زنبورداران بومی وغیر بومی این شهرستان 224 نفر هستند که 34 هزار و 524 عدد کلنی دارند و این تعداد توانستند بیش از یک هزار تن عسل تولید کنند.
وی با بیان اینکه بخش های مهم کشاورزی و تولیدی شهرستان نیر حمایت خواهد شد افزود: حرفه زنبورداری در این شهرستان با اعطای تسهیلات ویژه حمایت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی نیر هم با اشاره به نقش قابل توجه صنایع بسته بندی و فرآوری عسل در تولید ارزش افزوده و ایجاد فرصت های شغلی جدید گفت: ارزش این محصول در صورت بسته بندی 25 درصد و در صورت فرآوری 30 درصد افزایش می یابد و اگر صنایع بسته بندی و فرآوری عسل در نیر توسعه یابد ارزش سالانه عسل تولیدی در این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
فیروز فولادی همچنین با اشاره به مزیت اشتغال زایی ایجاد صنایع تبدیلی عسل در نیر گفت: با فرآوری عسل تولیدی این منطقه برای افراد زیادی شغل فراهم می شود.
او اظهار کرد: ایجاد و گسترش این دست صنایع در کنار مشتری پسند کردن محصول بر مقدار مصرف می افزاید و در دراز مدت باعث افزایش تولید و نیز افزایش درآمد عمومی شهرستان خواهد شد.
وی افزود: از سوی دیگر صنایع تبدیلی عسل محصولی سالم و مطمئن را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و از امکان سوء استفاده برخی سودجویان که عسل نامرغوب و غیربهداشتی را به مردم عرضه می کنند می کاهد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار