مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سالانه از محل حوادث و بلایای طبیعی و غیرمترقبه 15 تا 20 میلیارد تومان به استان اردبیل خسارت وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 26 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، علی اسلامی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزش و تمرین ستادی مدیریت بحران استان در شهرستان کوثر اظهار داشت: عمده بلایای طبیعی که سبب وارد شدن خسارات به استان اردبیل می‌شود بلایای جوی بوده به طوری که 89 درصد حوادث غیرمترقبه استان مربوط به این بلایا و حوادث است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به عمده بلایای طبیعی در استان که سبب وارد آمدن خسارات و تلفات به بخش‌های مختلف استان می‌شود، بیان کرد: سیل، سرمازدگی، خشکسالی، تگرگ، رانش و زلزله عمده حوادث غیرمترقبه و بالایای طبیعی است که استان اردبیل از این حوزه‌ها سالانه متحمل خسارات سنگین می‌شود.

وی افزود: سالانه از محل حوادث و بلایای طبیعی و غیرمترقبه 15 تا 20 میلیارد تومان به استان اردبیل خسارت وارد می‌شود که عمده این خسارات مربوط به بخش کشاورزی بوده و از این حوززه زارعان و کشاورزان و نیز باغداران سالانه متحمل ضررها و خسارات می‌شوند.

اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات بلایای طبیعی به استانگفت: در این حوزه با برنامه‌ریزی های لازم تلاش کرده‌ایم تا از این خسارات کاهش دهم به طوری که با تجهیز کارگروه ها در این حوزه به دنبال کاهش خسارات به استان بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد:‌ دوگانه سوز کردن تاسیسات حرارتی نانوایی‌ها و ادارات، توسعه بیمه کشاورزی و واحدهای تجاری و مسکونی، اجرای مانورهای مختلف به دور از چارچوب‌های رایج، بیمه اموال منقول و غیرمنقول نهادهای دولتی، آموزش همگانی از طریق ظرفیت هلال احمر و تجهیز مرکز نظارت مدیریت بحران استان اردبیل از اولویت‌ها در راستای کاهش خسارات در استان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش و تمرین ستادی مدیریت بحران در شهرستان کوثر بیان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای ایجاد تیم‌های کاری، افزایش هم‌افزایی در مدیریت بحران و توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار