مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل عنوان کرد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، 89 درصد حوادث غیرمترقبه در استان را ناشی از بلایای جوی دانست و گفت: این استان متاثر از حوادثی چون سیل، زلزله، رانش، برف، تگرگ، خشکسالی و سرمازدگی سالانه تا 200 میلیارد ریال خسارت می بیند.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 04 November 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، علی اسلامی دربازدید وبررسی نقاط حادثه خیزاین شهرستان، 89 درصد حوادث غیرمترقبه در استان را ناشی از بلایای جوی دانست وافزود:
از 42 نوع بلای طبیعی شناسایی شده در جهان 34 نوع در کشور ایران و 17 نوع در استان اردبیل اتفاق افتاده و یا احتمال وقوع آن وجود دارد.
وی بیان کرد: با این وجود بیش از 75 هزار واحد مسکونی کم دوام و بی دوام در مناطق مختلف استان در مقابل زلزله آسیب پذیر و شکننده هستند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های آموزش همگانی ضرورت دارد، اضافه کرد: درسال جاری تجهیز کارگروه ها، بیمه اموال منقول و غیرمنقول دستگاه های دولتی، تجهیز مرکز نظارت مدیریت بحران استان، دوگانه سوز کردن تاسیسات حرارتی دستگاه ها و نانوایی ها، بیمه کشاورزی و واحدهای تجاری و مسکونی، آموزش همگانی از طریق ظرفیت هلال احمر و اجرای مانورها فارغ از چارچوب های رایج در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
اسلامی همچنین گفت : 15 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی شهرستان کوثر منظور شده است.
معاون فرماندارکوثرنیزدراین جلسه گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان باید در آمادگی کامل جهت مقابله با هرگونه بحرانی باشند و با تعامل بین بخشی، برنامه ریزی مطلوبی در این راستا داشته باشند.
محمدصادق محمدی آموزش و پیشگیری را در مدیریت بحران مهم دانست و گفت: برای کاستن از زیان های ناشی از وقوع بحران مهمترین مولفه، آموزش های همگانی بوده و ضروری است این موضوع در حوزه مدیریت بحران با جدیت دنبال شود.
معاون فرماندارکوثر باتاکید برلزوم تهیه نقشه جامع مقابله با بحران شهرستان افزود: با تهیه این نقشه راه نقاط قوت و ضعف این شهرستان در مقابله با بحران های احتمالی هرچه بهتر شناسایی می شود.
وی بیان کرد: این نقشه می تواند علاوه بر کارگروه مدیریت این شهرستان تمامی بخش ها و مشارکت عمومی را برای مقابله با بحران های احتمالی آماده سازد.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار