امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از معاون اول رئیس جمهور در عدم پایبندی به تعهدات خود برای رسیدگی به مشکلات شهرستان نیر از وقت ندادن رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور برای طرح مسائل، از زبان امام جمعه و فرماندار نیر به شدت از این شرایط انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۲۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹ 14 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نیر اظهار کرد: در سفر چهار ماه پیش معاون اول رئیس جمهور به استان اردبیل به رغم انجام ندادن سفر به این شهرستان برای افتتاح پروژه‌ها، جهانگیری قول داد که با فرماندار و امام جمعه نیر دیداری را در دفتر خود داشته باشد اما بیش از چهار ماه است که این دیدار به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتد و رئیس دفتر جهانگیری فرصتی را برای انجام این دیدار و بیان درددل‌های مردمی تدارک نمی‌بیند.

وی افزود: باید مسئولان خود را پاسخگو در برابر مردم و نمایندگان آنها بدانند وگرنه با دادن وعده‌های نابجا هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان نیر به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ مطالعه در کشور ما هنوز آنطور که شایسته است جا نیفتاده و به هیچ‌وجه حرکت‌های تحولی را در این زمینه شاهد نیستیم.

میکائیلی ضعف فرهنگ‌سازی در این حوزه و عدم رغبت مردم به مطالعه را یادآور شد و تصریح کرد: باید تلاش جدی انجام شود تا امر کتاب و کتابخوانی توسعه پیدا کرده و ترویج یابد.

وی با انتقاد از مسئولان شرکت مخابرات و زیر‌ساخت‌ها در زمینه قطعی مکرر اینترنت و ضعف فعالیت‌ها در این حوزه گفت: به هیچ‌وجه مردم نیر از این شرایط راضی و خشنود به نظر نمی‌رسند بلکه فضایی به وجود آمده که اکثر مردم ناراضی از این قطعی‌های مکرر هستند.

امام جمعه شهرستان نیر جریان توهین به اقوام را محکوم کرد و یادآور شد: هیچ رسانه و مسئولی حق ندارد بین اقوام و گروه‌های مختلف با به راه انداختن برخی اقدامات و حرکت‌های نامناسب دودستگی و تفرقه بیندازد بلکه امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی نیازمند است.

وی تمسخر قومیت‌ها را مذموم برشمرد و گفت: به هیچ‌وجه این حرکت آن هم از سوی رسانه‌ها قابل قبول نیست اما اقدام به موقع رسانه ملی در عذرخواهی از مردم آذری‌زبان ثابت کرد که باید بیشتر مراقبت لازم در این زمینه انجام شود.

وی توهین به مقدسات و ائمه اطهار را یادآور شد و ادامه داد: بالاتر از هر خط و مرزی تکریم ائمه اطهار، نبی مکرم اسلام و قرآن کریم از اهمیت خاصی برخوردار است و هیچ کس حق ندارد به چنین حرکت‌هایی دامن بزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار