نایب رئیس شورای شهر سرعین مدعی شد آمار و ارقام گردشگری شهر کوچک ولی پذیرای میلیونی گردشگران باید در کتاب رکوردها گینس ثبت شود.
کد خبر: ۱۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵ 11 March 2015

به گزارش فارس، یحیی موسی‌زاده در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در سرعین اظهار کرد: شهر سرعین نگین گردشگری ایران و سلطان آب‌های معدنی در دنیاست که با آب و هوای متنوع و منحصر به فرد در کل دنیا شهرت عام و خاص دارد.

وی با بیان اینکه سرعین ماورای سایر شهرها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هر شهروند سرعینی در طول سال برای دو هزار نفر گردشگر و مسافر ارائه خدمات می‌کند، تصریح کرد: این آمار و ارقام جالب توجه و دقت نظر است که باید در کتاب گینس ثبت شود.

نایب رئیس شورای شهر سرعین گفت: هر 60 خانوار سرعینی دارای یک هتل یا هتل آپارتمان هستند و آب‌های گرم معدنی سرعین با یک مساحت گسترده از دیگر شرایط مطلوب و بی‌نظیری است که سرعین را به یک برند گردشگری تبدیل کرده است.

موسی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اهالی سرعین 60 برابر جمعیت شهری خود در یک روز پذیرای مسافران هستند به طوریکه اهالی این شهرستان در ارائه خدمات ایثارگری کرده و در واقعیت فداکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح هادی در سال 64 شهر سرعین مورد مطالعه قرار گرفته و در سال 90 نیز طرح جامع این شهر نهایی شده است، بیان کرد: در 26 سال محدوده شهر سرعین از 423 هکتار به بیش از 440 هکتار افزایش یافته به طوریکه در این مدت تنها 17 هکتار بر محدوده شهر افزوده شده در حالی که 300 هزار گردشگر ورودی به این شهر با 30 برابر افزایش به 10 میلیون ورودی رسیده که این رقم هیچ تناسبی با توسعه محدوده شهر سرعین نداشته است.

موسی‌زاده اضافه کرد: ‌در برخی از نقاط محدوده شهری تا عمق 100 متر کاهش یافته به طوریکه ما از مسئولان استانی خواسته‌ایم تا در طرح جامع سرعین بازنگری کنند و 130 مورد مغایرتی که در طرح جامع وجود داشت،‌ رفع شده و تنها تعداد کمی از آنها باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: باید کاربری‌های غیرعمومی شهر سرعین افزایش یابد به طوریکه در سال‌های اخیر اغلب کاربری‌های عمومی آن هم به صورت بی‌رویه افزایش یافته و انتظار می‌رود محدوده این شهر با توجه به تقاضای سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده گسترش پیدا کند.

نایب رئیس شورای شهر سرعین گفت: ‌تنها در یک روز 25 هزار خودرو وارد شهر سرعین شده در حالی که خیابان‌های این شهر تاب تحمل چنین ترافیک سنگینی را ندارند در حالی که ما به شدت نیازمند احداث پارک‌ها و برخی از فضاهای توقف‌گاهی برای خودروها هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار