هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: بیشترین بارش باران و برف در دو روز اخیر در شهرستان نیر اتفاق افتاده به طوری که بیش از 16 میلی‌متر بارش باران و 10 سانتی‌متر برف در این منطقه اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۳۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، بیشترین بارش باران و برف در دو روز اخیر در شهرستان نیر اتفاق افتاده به طوری که بیش از 16 میلی‌متر بارش باران و 10 سانتی‌متر برف در این منطقه اتفاق افتاده است.

بنابر همین گزارش بعد از نیر، سرعین و خلخال شاهد بیشترین بارش در دو روز اخیر بودند که اهالی این مناطق از این زیبایی‌های فصل پاییز استفاده کردند.

بر همین اساس با خروج این سامانه سرد بارشی از عصر امروز به صورت کامل افزایش دما اتفاق افتاده و تا روز دوشنبه هفته آینده نه تنها بارشی رخ نمی‌دهد بلکه هوای اردبیل آفتابی‌تر می‌شود.

سرمای 5 درجه زیر صفر که اهالی نیر، سرعین و اردبیل را شب گذشته غافلگیر کرد با افزایش دما ترمیم پیدا می‌کند و دمای هوا تا 10 درجه نیز در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

بارش‌های اخیر در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان فرصتی را برای زارعان در پایان نیمه پاییز به وجود آورده تا کشت و زرع خود را طی هفته آینده با مساعد شدن شرایط جوی آغاز کنند که هواشناسی اردبیل اعلام کرد از فرصت مساعد بودن شرایط جوی هفته آینده زارعان می‌توانند استفاده کنند.

با نمک‌پاشی راهداران پرتلاش استان نیز در گردنه‌های صعب‌العبوری همچون صائین و الماس و برف‌روبی به موقع تمامی محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌های کوهستانی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار