امام جمعه شهرستان نیر گفت: تفکر بسیجی ریشه در دین اسلام دارد و توسعه این تفکر از راهکارهای مهم پیشرفت کشور در عرصه های اقتصادی و فرهنگی است.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 27 November 2015
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه اول نماز جمعه امروز با اشاره به مسئله تکبر افزود: شیطان از هر روزنه ای که باز باشد به انسان رخنه می کند از جمله آن تکبر است.
وی گفت: شیطان بخاطر تکبر خود از نزد خداوند رانده شد که انسان باید از آن پرهیز کند چون بزرگترین خطر برای انسان است.
امام جمعه نیر در خطبه دوم نماز با گرامیداشت هفته بسیج گفت: مسئله بسیج یک مسئله تازه نیست و قرآن و اسلام به آن تاکید کرده است و سابقه دیرینه دارد.
وی در ادامه گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب بعداز پیروزی بر رژیم شاهنشاهی فرمان تشکیل بسیج 20میلیونی را داد تا از اسلام و انقلاب دفاع شود و بسیج یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی و مهمترین یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.
امام جمعه نیر ادامه داد: فرهنگ بسیجی برگرفته از اندیشه های سیاسی و عقیدتی امام راحل است که بعنوان یک الگوی بی بدیل در دنیا شناخته و معرفی شد.
حجت الاسلام مقدسی گفت: بسیج برگرفته از خود مردم است و در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که مردم بسیجی وار در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
وی افزود: به پشتوانه اتحاد و انسجام ملت و دولت روز به روز بر روحیه بسیجی در کشور افزوده می شود.
وی دشمن شناسی را یک نکته بسیار مهم و حایز اهمیت در تفکر بسیجی دانست و اظهار داشت: همین عامل باعث شده تا نظام اسلامی در برابر دسیسه های سازمان یافته دشمنان ایستادگی کند.
امام جمعه نیر در ادامه به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تمام دسته های عزاداری در این روز بزرگ باید به بهترین شکل در شان و مقام امام حسین(ع) عزاداری و سوگواری کنند.
مقدسی بیان کرد: اربعین حسینی یکی از عرصه های احیای شعارهای حسینی است و گام برداشتن در جهت حرکت زیبای خداپسند و زنده کردن شعائر حسینی و نهضت کربلااست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار