امام جمعه شهرستان نیر گفت: راهپیمایی شیعیان و اهل تسنن در اربعین حسینی نقطه قوت جهان اسلام و در مقابل نقطه ذلت داعش، گروه‌های تکفیری و استکباری است.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 04 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: راهپیمایی میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی ثابت کرد که حیات اسلام با خون، مجاهدت و شهادت گره خورده و به هیچ‌وجه این آرمان و اصالت حقیقی مخدوش‌شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اراده امت اسلامی دشمنان را زمین‌گیر کرده و نهضت حسینی عشق، معرفت، حرکت و پویایی را در جامعه رقم زده است، تصریح کرد: امام حسین (ع) و نهضت ماندگار آن حضرت حرکتی سعادت‌آفرین برای تمام جامعیت بشری است و قطعاً این نهضت بالنده می‌تواند مانع از نفوذ دشمن و رخنه استکبار باشد.

امام جمعه شهرستان نیر به نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب اشاره کرد و گفت: این نامه که محتوای آن بازگویی احوال پریشان نظام غرب و مدعیان مبارزه با تروریسم جهانی است، گویای بسیاری از حقایقی است که می‌تواند جوانان دنیا را با پریشان‌ احوالی نظام لیبرال دموکراسی آشنا کند.

مقدسی افزود: در این نامه مقام معظم رهبری به خوبی و روشنی ابعاد تروریسم جهانی و دفاع غرب از این حرکت را با دلایل و مستندات روشن بیان کرده تا جوانان غرب بدانند که پرده‌پوشی و پنهان‌کاری غرب در این ماجراجویی‌ها هیچ نتیجه و ثمره‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

وی فرا رسیدن روز دانشجو را گرامی‌ داشت و به ویژگی یک دانشجوی مسلمان پیرو خط ولایت اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان امروز در سنگر ساخت بنای مستحکم آینده باید با قدرت علمی و معنوی حضور پیدا کنند.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چند دشمنان و بیگانگان نمی‌خواهند فرزانگی و علم و ادب نسل آینده ما را به خوبی مشاهده کنند اما جالب است در محیط‌های دانشگاهی حرکت خوبی در مسیر عزت‌مندی و بالندگی شکل گرفته و بیش از این نیز می‌تواند اسباب خیر و برکت باشد.

خطیب جمعه نیر به وعده‌های دولت تدبیر و امید به ویژه معاون اول رئیس جمهور در رفع مشکلات جوانان نیر با ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید اشاره کرد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر این وعده‌ها عملیاتی شده و زمینه تحول در نیر به عنوان یک منطقه مستعد در استان اردبیل فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار