مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از تامین یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و وسایل کمک توان‌بخشی به معلولان استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 30 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیلاز تامین یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و وسایل کمک توان‌بخشی به معلولان استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در کنار تامین این اعتبارات و تهیه امکانات موردنظر معلولان نظیر ویلچر، تشک مواج و سایر امکانات کمک توان‌بخشی هزینه کاشت حلزون بیش از 20 نفر تامین شده است.

وی به رایگان بودن خدمات گفتاردرمانی و توان‌بخشی اشاره کرد و گفت: ما در قالب طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه موفق شدیم در مناطق روستایی بیش از 7 هزار و 638 معلول را شناسایی و نسبت به ارائه خدمات متنوع به آنها اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از جمله این خدمات را ایجاد فضای اشتغال، مناسب‌سازی امکانات آموزشی و درمانی و مناسب‌سازی فضای شهری اعلام کرد و یادآور شد: ما نسبت به صدور کارت بین‌المللی برای معلولان اقدام کردیم تا بعد از حضور معلولان در کمیسیون پزشکی صدور کارت انجام شود.

بهره‌مندی 2 هزار و 600 نفر معلول از کارت بین‌المللی معلولیت

ستاری تصریح کرد: تاکنون 600 نفر کارت بین‌المللی معلولیت خود را گرفته‌اند و 2 هزار نفر نیز در آستانه دریافت این کارت بین‌المللی هستند تا در مجموع تا پایان امسال 2 هزار و 600 نفر از این کارت بهره‌مند شوند.

وی به افتتاح‌های دهه‌فجر علاوه بر 30 واحد مسکن اشاره کرد و ادامه داد: سه مرکز کلینیک مددکاری در اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در گرامی‌داشت دهه‌فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح شش واحد مرکز مشاوره تخصصی و راه‌اندازی چهار مهدکودک شهری و روستایی در گرامی‌داشت این ایام خبر داد و افزود: ما در قالب رویکرد علمی و تخصصی بهزیستی سعی داریم تا مجددا کتابخانه تخصصی بهزیستی مجهز به اینترنت و کتب تخصصی را راه‌اندازی کرده و در قالب بانک اطلاعات دقیق مقالات ارائه شده را به روزرسانی کنیم.

ستاری از فعال شدن وب سایت جدید بهزیستی استان در یک طراحی مناسب خبر داد و بیان کرد: کارگروه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت متخصصان و کارشناس مجرب سازمان بهزیستی تشکل شده و با احصای راهکارهای عملی در کنترل آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم در این حوزه انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح تامین مالی خرد در خلخال و مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح گروه‌هایی با حضور 15 نفر شکل گرفته و فعالیت‌شان را انجام می‌دهند که این فعالیت‌ها در حوزه اشتغال با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است که در نمین و عنبران طرح تامین مالی خرد افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به اجرای طرح رایگان پیش‌گیری از معلولیت‌ها و ارائه مشاوره‌های رایگان اشاره کرد و یادآور شد: هدف ما در قالب اجرای این طرح آن است که مزدوجین به ویژه گروه‌های در معرض خطر تولد فرزندان معلول تحت مشاوره رایگان قرار گرفته تا قبل از تولد فرزندشان راهکارهای پیش‌گیرانه مدنظر و مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار