شهردار اردبیل در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هزینه آزادی سه زندانی را متقبل شد؛
تلاش براي آزادی زندانيان جرايم غيرعمد کاری ارزشمند است و شهرداری اردبیل با این اقدام توجه شهروندان و خیرین را به این اقدام خداپسندانه جلب کرده است تا در این خصوص فرهنگ سازی شود که آزادی هر زندانی گامی مهم در راستای توسعه اجتماعی است.
کد خبر: ۱۸۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 16 February 2016

در جامعه افرادی هستند که بر اثر غفلت و ناآگاهی و گاه بدون تقصير از قبيل ضمانت و تصادف در زندان به سر می برند و زندگی زندانی و خانواده آنها در ورطه نابودی قرار گرفته است. ما وقتی دعا می کنیم می گوییم: «اللهم فک کل اسیر» و آرزو می کنیم هر زندانی از بند آزاد شود و تلاش برای آزادی زندانیان از توصیه های بزرگان دینی ماست.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان که از زمان تصدی مسوولیت شهرداری، اولویت توسعه اجتماعی و فرهنگی را سرلوحه اقدامات خود عنوان کرده است در این راستا باز هم اقدام خداپسندانه و اجتماعی انجام داد.

شهرداری اردبیل در یک اقدام خداپسندانه هزینه آزادی سه زندانی غیرعمد را متقبل شد.

دکتر حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در خصوص این کار خیرخواهانه به خبرنگار ما گفت: این کار خداپسندانه شهرداری با همکاری اداره کل زندان استان و ستاد دیه انجام شد و سه زندانی غیر عمد در زندان اردبیل با هزینه دوازده میلیون تومان آزاد شدند.

لطف اللهیان افزود: مشارکت مردم و خیرین با ستاد دیه در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است و شهرداری به عنوان نهادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد بر خود وظیفه می داند در حد توان در جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین شهروندان گام بردارد.

وی تصریح کرد: وقتی فردی در زندان به سر می برد علاوه بر احتمال آسیب اجتماعی به خود فرد زندانی، خانواده فرد زندانی نیز دچار مشکلاتی می شود که گاه غیرقابل جبران است در حالی که این زندانیان غیرعمد به دلایل مشکلات مالی در زندان به سر می برند و با همکاری خیرین و نهادهای مرتبط می توان از این آسیب ها پیشگیری کرد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: به طور حتم ‌گام برداشتن در این راستا علاوه‌ بر رضایت پروردگار، موجب کاهش آسیب‌ها در سطوح فردی، خانواده و اجتماعی می‌شود که بالطبع توسعه اجتماعی را نیز می تواند در پی داشته باشد.

این اقدام شهردار اردبیل وقتی ارزش بیشتر پیدا می کند که یادآور شویم شهرداری اردبیل در راستای نشاط اجتماعی در زندان ها، در دهه فجر امسال جشن انقلاب برگزار کرد که در نوع خود قابل تقدیر بود.

لیلا تقوی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در جلسه شورا ضمن تقدیر از این اقدام شهردار اردبیل گفت: برگزاری جشن در زندان و شادسازی زندانیان یک حرکت شایسته اجتماعی بود که با ابتکار شهرداری اردبیل انجام گرفت.

وی افزود: تقویت روحیه و نشاط اجتماعی در بین زندانیان که به دلایل مختلف در حبس به سر می برند باعث می شود بعد از آزادی با این افراد یا روحیه سالم و بانشاط در جامعه حضور یابند.

تلاش براي آزادی زندانيان جرايم غيرعمد کاری ارزشمند است و شهرداری اردبیل با این اقدام توجه شهروندان و خیرین را به این اقدام خداپسندانه جلب کرده است تا در این خصوص فرهنگ سازی شود که آزادی هر زندانی گامی مهم در راستای توسعه اجتماعی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
سلام جناب شهردار - آيا براي جرايم غير عمدي ساخت و ساز كننده هم ، متولي پيدا ميشود تا يقه اش را از دست شهرداري نجات دهد ؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار