مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سامانه ندای امداد و اطلاع از موقعیت و محل وقوع حوادث پشتیبان خوبی برای امدادگران است تا به سرعت عملیات امداد و نجات خود را انجام دهند.
کد خبر: ۲۰۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 28 March 2016

بهرام غیبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه و همچنین هماهنگی با سامانه‌های نجات جاده‌ها و سامانه دستیار مدیر در استان تلاش کردیم تا سرعت عملمان را در حوادث و سوانح به میزان قابل توجه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در کنار این اقدامات زیرساختی دوره‌های بازآموزی برای امدادگران به صورت تخصصی نیز در طول سال به ویژه در آستانه ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها برای بیش از 200 امدادگر اعم از جوانان و داوطلبان و نجات‌گران برگزار شده و آنها در حوزه امداد و نجات جاده‌ای و اسکان موقت با جدیدترین علوم و فنون خدمات‌رسانی در این حوزه آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای توان عملیاتی نجاتگران جاده‌ای اعلام کرد و گفت: به رغم آنکه در تعطیلات نوروزی امسال حوادث تلخ و ناگوار جاده‌ای را شاهد نبوده و یا به نسبت سال‌های گذشته به حداقل رسیده است اما نیروهای ما از آمادگی و توان لازم برخوردار هستند تا در صورت بروز حادثه به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند.

غیبی ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی پرسنل و امدادگران دوره امداد و نجات را به صورت عملی و تئوری پشت سر می‌گذارند و در کنار آن سعی می‌شود تا بستر و زمینه آموزش و توان‌افزایی نیروها فراهم آید.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی کار عملی با ست نجات، هیدرولیک، مبانی ایمنی در برخورد با سوانح حمل و نقل، امداد پزشکی به مصدومان و احیای قلبی و ریوی آنها انجام می‌شود، عنوان کرد: در این دوره آموزشی به شرکت‌کنندگان اطفای حریق نیز آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: نجاتگران بعد از موفقیت در آزمون نهایی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در پایگاه‌ها استقرار پیدا می‌کنند و تلاششان بر این است تا زمینه برای ارائه خدمات به هموطنانمان در تعطیلات نوروزی فراهم آید.

غیبی اظهار کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال که جمعیت هلال احمر در 17 پایگاه ثابت و موقت اجرا می‌کند به بیش از هزار و 260 نفر روز ارائه خدمات انجام می‌شود تا سهولت و راحتی ترددها برای هموطنانمان فراهم آید.

وی ایجاد و راه‌اندازی اتاق مرکز کنترل، راه‌اندازی مرکز پاسخگویی اضطراری، نوسازی ناوگان امدادی، و خرید خودروهای ست نجات، کنترل و ساماندهی تیم‌های 5 هزار نفری امداد و نجات، برگزاری مانورهای مختلف و راه‌اندازی سامانه ندای امداد را از اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر در سال‌های اخیر اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار