شهردار اردبیل گفت: دلیل تأخیر در اجرای طرح تولید برق از زباله در اردبیل به دلیل اخذ مجوز قانونی است و شهرداری کوتاهی در این خصوص ندارد.
کد خبر: ۲۶۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 14 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،حمید لطف‌اللهیان ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی طرح تولید برق از زباله تصریح کرد: این طرح در ششم بهمن سال گذشته به شورای شهر اردبیل پیشنهاد شده و به تصویب رسیده است.

وی افزود: به دلیل اینکه تولید برق از زباله می‌تواند خود درآمدزایی به دنبال داشته و به صورت استاندارد بر اساس آخرین شیوه‌های روز دنیا موجب بازیافت زباله شد، شهرداری از اجرای آن استقبال می‌کند.

شهردار اردبیل گفت: برخی موارد مطرح است که این طرح با وجود دریافت مصوبه به اجرا در نیامده است در حالی که شهرداری به دلیل هزینه‌های گزاف جمع‌آوری و دفن زباله شیوه‌های بازیافت جدید را دنبال می‌کند.

لطف‌اللهیان دلیل تأخیر در اجرا را اخذ مجوز از سانا(سازمان انرژی های نو ایران) عنوان و تأکید کرد: به دلیل اینکه این فرایند خارج از اختیار شهرداری است ما منتظر دریافت مجوز هستیم.

وی متذکر شد: برخی شهرداری‌ها به مدت ۹ ماه است در صف دریافت مجوز هستند و این روند کمی زمان‌بر خواهد بود اما به محض دریافت مجوز می‌توان عملیات اجرایی طرح را آغاز کرد.

به گفته شهردار اردبیل سرانه تولید زباله برای هر شهروند در اردبیل ۷۰۰ گرم و نزدیک به میانگین کشوری است و روزانه ۶۰۰ رفتگر در سطح شهر اردبیل زباله‌های تولیدی را جمع‌آوری می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار