شهردار اردبیل گفت: کاهش تولید زباله در مدارس استان باید فرهنگسازی شود.
کد خبر: ۲۶۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 14 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در نشست تعاملی با مسؤولان حوزه آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: هر چند تولید زباله در اردبیل نزدیک به میانگین کشوری است، اما کاهش تولید ضرورت دارد.

وی با تاکید به اینکه آموزش کودکان در مدارس به منزله آموزش نسل آینده است، تصریح کرد: مسؤولان آموزشی لازم است کاهش تولید زباله، تفکیک زباله و همچنین خودداری از آلوده کردن محیط زندگی و شهری را در برنامه‌های خود بگنجانند.

شهردار اردبیل به برنامه‌های شهرداری در زمینه جلب مشارکت شهروندان در مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: در این مورد برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی متعددی طی ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

لطف‌اللهیان افزود: اولویت مجموعه شهرداری در مدیریت پسماند کاهش تولید و تفکیک زباله است و در ادامه استفاده مجدد از کالاهای قابل‌ مصرف مورد تاکید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر روزانه 350 تن جمع‌آوری زباله در شهر اردبیل را شاهد هستیم که این فرآیند با تقویت و توسعه ناوگان خدمات شهری به شکل مطلوب و با کمترین آسیب انجام می‌شود.

لطف‌اللهیان از تلاش برای راه‌اندازی کارخانه تولید برق از زباله اشاره کرد و ادامه داد: ما به تمام تعهداتمان در ارتباط با تأمین زباله وفادار هستیم ولی فرآیند صدور مجوز به ویژه از ناحیه وزارت کشور طولانی شده که با صدور مجوز در زمین مورد نظر و تأمین دستگاه‌ها کارخانه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

شهردار اردبیل به نوسازی و اصلاح 90 درصد ناوگان جمع‌آوری و تخلیه پسماندهای شهری اشاره کرد و گفت: به صورت مرتب شستشوی مخازن و کانال‌های تخلیه آب انجام می‌شود به طوریکه سال گذشته 400 مخزن جدید جمع‌آوری و تخلیه زباله خریداری و در مناطق مختلف شهر به کارگیری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار