شهردار اردبیل گفت: برای دومین سال متوالی و در قالب طرح پاکبانان محرم علاقمندان به محیط زیست به کمک شهرداری می‌آیند تا شهر را عاری از آلودگی‌های بصری کنند.
کد خبر: ۳۰۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 08 October 2016

حمید لطف‌اللهیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح پاکبانان محرم با همکاری شهرداری اردبیل و سازمان‌های مردم‌نهاد در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح موفق پاکبانان محرم برای دومین بار در سطح شهر اردبیل افزود: هدف اصلی این طرح  رساندن پیام‌های محیط زیستی به عموم مردم برای سالم‌سازی فضای جامعه است.

شهردار اردبیل گفت: برای دومین سال متوالی و در قالب طرح پاکبانان محرم علاقمندان به محیط زیست به کمک شهرداری می‌آیند تا شهر را عاری از آلودگی‌های بصری کنند.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ترویج استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در میان ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگ‌سازی در مورد رها نکردن زباله‌ها در معابر سطح شهر را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در این طرح اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح که سال گذشته نتایج خوبی را به همراه داشته همچنان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در دستور کار شهرداری قرار گرفته و امیدواریم نتایج به دست آمده در این زمینه بتواند به تقویت فرهنگ پاکیزگی و صیانت از شهر و محیط اجتماعی تبدیل شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: در سال‌های اخیر توزیع نذورات در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم، باعث افزایش تولید زباله‌های تجزیه‌ناپذیر نیز شده است و برنامه‌هایی از این دست می‌کوشد با تلفیق موضوعات مختلف مانند ایام محرم و بحث محیط زیست به فرهنگ‌سازی در میان مردم بپردازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار