نماینده اردبیل:
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار راه آهن اردبیل - میانه در بودجه پیشنهادی دولت 22 درصد افزایش یافته و امید است از منابع دیگر هم اعتبارات مورد نیاز راه آهن تامین شود.
کد خبر: ۵۴۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 22 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل،‌ صدیف بدری افزود: در بودجه سال آینده 105میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که هر چند رقم قابل توجهی نیست ولی از صندوق توسعه ملی هم سهم قابل توجهی برای راه آهن اختصاص می یابد که در صورت تخصیص شاهد تکمیل این طرح تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر توسعه استان هستند گفت: در بودجه پیشنهادی دولت اعتبار طرح راه آهن استان های دیگر 70 و در برخی استان ها بصورت 100 درصد کاهش یافته ولی اعتبار راه آهن اردبیل با توجه به پیگیری های مجمع نمایندگان و در اولویت اول قرار گرفتن طرح در دولت امسال افزایش داشته است.
 
او همچنین از افزایش اعتبارات عمرانی استان اردبیل خبر داد و افزود: اعتبارات عمرانی این استان هم در بودجه پیشنهادی 15 درصد افزایش داشته که با تخصیص و جذب آن تحول بزرگی در پیشرفت طرح های اساسی استان ایجاد می شود.
 
بدری با اشاره به میزان اعتبارات عمرانی استان در سال 97 بیان کرد: اعتبار عمرانی استان اردبیل به مبلغ 6 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که در اختیار استانداری قرار گرفته و بین شهرستان ها توزیع می شود.
 
نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اعتبار ردیف های ملی استان در بودجه 97 افزود: سر جمع ردیف های ملی سال 97 برابر با سال 96 است ولی در برخی ردیف ها از جمله ردیف اعتباری بخش راه افزایش و ردیف اعتباری بخش آب هم کاهش یافته است.
 
بدری گفت: یکی دیگر از طرح هایی که ردیف متفرق در بودجه 97 گرفته طرح 2 بانده شدن اردبیل - سرچم و نمین - آستارا است که از طرح های اساسی در بخش راه استان محسوب می شود.
 
وی درباره افزایش اعتبارات فاضلاب نمین نیز اظهار کرد: این طرح هم در بودجه پیشنهادی مورد توجه بوده طوری که 100 میلیارد ریال برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.
 
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نوزدهم ماه جاری بودجه پیشنهادی سال 97 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
 
عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل – میانه به طول 175 کیلومتر از 12 سال پیش شروع شده و تاکنون 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای بهره برداری از این طرح به 11 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار