مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مهمترین توطئه غرب و دشمنان را در شرایط کنونی دامن زدن به تفکر افراط و تفریط با ایجاد گروه های تکفیری دانست.
کد خبر: ۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 06 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده ظهر دوشنبه در همایش هیئت های مذهبی استان اردبیل با موضوع حمایت از مدافعان حرم افزود: دشمنان اسلام امروز به این نتیجه رسیده اند که برای ضربه زدن و جلوگیری از افزایش روزافزون اسلام خواهی در جهان تنها راه ایجاد شرایط برای تفکرات افراطی است.

وی اولین مشکل جهان اسلام را تفکر افراط و تفریط دانست و یادآور شد: براین اساس بود که رسول اکرم (ص) از همان ابتدا اسلام را دین میانه رو خوانده بود، با این حال هم اکنون شاهدیم که با ناآگاهی تفکرات افراطی در این زمینه افزایش یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به توطئه غرب با دامن زدن به اسلام هراسی و ایران هراسی به عنوان مهمترین پایگاه افزایش اسلام خواهی در جهان تصریح کرد: با این ترفند دشمنان سه نوع تفکر اسلام تکفیری و یا تندرو، اسلام سکولار و شیعه افراطی را در دنیا ایجاد کرده اند.

وی شکل گیری داعش را نتیجه همین تفکرات تکفیری دانست و متذکر شد: اسلام سکولار نیز دارای تفکر خنثی و بی توجه به مسایل دنیای اسلام است و با این تفکر بود که در هفته های گذشته شاهد اهتزار پرچم همجنس گرایان در کشور ترکیه بودیم.

ستوده دامن زدن به تفکر شیعه افراطی را از دیگر تفکرات دشمنان برای مقابله با اسلام خواهی در دنیا دانست و عنوان کرد: این تفکر هم اکنون در کشور عراق به شدت ترویج می شود.

وی با بیان اینکه از بین این تفکرات مهمترین ضربه را به اسلام تفکر تکفیری وارد می کند، بیان داشت: این تفکر تنها برای جنگ با شیعه شکل گرفته چنانچه هدف گروه داعش از نفوذ به عراق از بین بردن شیعه واقعی است و حتی اعلام کرده اند که فقط کربلا، نجف و کاظمین را می خواهند و اگر به کربلا برسند خاک آن را تا عمق ۵۰ متر زیرو رو خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در این شرایط جنگ نابرابر بین اسلام واقعی و اسلام افراطی یا همان آمریکایی در سوریه آغاز شده و با توجه موقعیت استراتژیک سوریه در منطقه، امروز ایران در خط مقدم سوریه جنگ نیابتی را دنبال می کند.

وی سوریه را محل جنگ شیعه شیعه و دشمنان شیعه دانست و تاکید کرد که در این سالها دشمنان با توجه به عدم نتیجه گیری کامل در نقشه های شوم خود قصد دارند که با طولانی کردن جنگ بحث اقتصادی و محدودیت های مالی و نیز دارو و غذا را پررنگ کرده و مدافعان را به زانو درآورند.

ستوده با بیان اینکه این شرایط سخت برای مدافعان حرم زینب (س) شدت یافته و آنها به کمک های مالی و معنوی بیش از گذشته نیاز دارند، اضافه کرد: دشمن با توجه به اعتقادات شیعیان تخریب حرم حضرت زینب (س) را در پیش گرفته و تاکید دارد که اگر حرم حضرت زینب را تخریب کنند کار شیعه در منطقه تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط چشم مدفعان حرم به دست های عاشقان اهل بین (ع) است تا با کمک های خود در این امر بزرگ شهیم شوند، افزود: در این خصوص با آگاهی بخشی در جامعه اسلامی ما صورت گیرد و برای این منظور هیئت های عزاداری و نیز مداحان وظایف بسیار سنگینی دارند.

ستوده با اشاره به اینه عزاداران یک عمر در باب مصیبتهای وارده به اهل بیت امام حسین (ع) و بویژه حضرت زینب (س) سوگواری کرده و آرزوی یاری این بانوی بزرگ اسلام را داشته اند، گفت: امروز همان زمان است و می توان در تحکیم آرمانهای حسینی و برای حضرت زینب (س) گام برداشت.

وی انتظار از استان اردبیل را در راستای کمک به مدافعان حرم به دلیل پایتخت حسینیت و وجود هیئت های مذهبی و عزاداری بی نظیر بالا دانست و ادامه داد: چنانچه تاکنون نیز کمک های خوبی در این زمینه دریافت شده اما در خور نام این استان نبوده است.

وی از دست اندکاران هیئت های مذهبی خواست با استفاده از فرصت شبهای احیا و مراسمات ویژه این ماه ضمن آگاهی بخشی در این خصوص و اجرای برنامه های مبسوط کمک های مردمی را جمع آوری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Lando
|
Venezuela, Bolivarian Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
This arlctie keeps it real, no doubt.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار