معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: با فعال سازی خط ۱۲۳ در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ارائه خدمات اورژانس اجتماعی این استان هم اکنون شبانه روزی شده است.
کد خبر: ۷۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 09 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو امیدوار صبح یکشنبه در دوره آموزشی مددکاری اجتماعی در اردبیل تصریح کرد: خط ۱۲۳ مداخله مددکاران در آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، فرار از منزل و خشونت طی سال های اخیر فعال شده است.

وی متذکر شد: برای اولین بار این خط به پیشنهاد استان اردبیل در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در تمامی شهرها و روستاها دایورت شده تا در هر ساعت از شبانه روز نسبت به ارائه خدمت آماده باشد.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همشهريان وافراد در معرض آسيب می توانند در ۲۴ ساعت از شبانه روز موارد آسيب و یا گزارشی از وضعیت آسيب ديدگان را به اين خط اعلام كنند.

این مسئول تاکید کرد: در صورتی که نياز به مراجعه حضوری باشد مددکاران بهزيستی با اكيپ تخصصی در محل آسيب حضور پيدا خواهند کرد.

وی مداخله به هنگام در شرایط بحرانی و بروز آسیب را اهرمی برای مهار آسیب دانست و عنوان کرد: دفتر آسیب دیدگان اجتماعی این معاونت خدمات سیار اجتماعی را نیز فعال کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به فعالیت شش پایگاه خدمات اجتماعی سیار اضافه کرد: این پایگاه ها در محلات آسيب خيز و حاشيه شهرها راه اندازی شده كه در ارتباط باشناسايی آسيب و ارائه خدمات مشاوره مشغول به فعالیت هستند.

امیدوار به ضرورت به هنگام سازی دانش مددکاران تاکید کرد و بیان داشت: فرایند تشخیص مشکل، نحوه ارائه کمک و فرایند تحلیل شرایط بحرانی باید باید با مهارت پیاده شود تا مشکل فرد آسیب دیده در زمان کوتاه رفع شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار