معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از سال 74 تا پایان سال 92 در استان اردبیل بیش از 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرایی شده که رقم قابل قبولی به شمار نمی‌رود.
کد خبر: ۷۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در بازدید از طرح‌های توسعه آبیاری تحت فشار در اردبیل اظهار کرد: استان‌هایی همچون همدان که سالانه 15 هزار هکتار را اجرایی و عملیاتی می‌کنند از ما جلوتر هستند و ما در دو سال اخیر با همراهی دولت تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا ظرفیت‌هایمان را در توسعه آبیاری تحت فشار افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 4 هزار و 170 هکتار توسعه آبیاری تحت فشار به انجام رسیده که بیشتر در مناطق شمالی استان اردبیل بوده است.

پرتوی تصریح کرد: در پایاب سد یامچی و منطقه علی‌بلاغی ظرفیت توسعه آبیاری را در یک هزار هکتار داریم که قطعا با همکاری‌های مشترک و فعالیت‌های مثبت در این حوزه این اقدامات و حرکات به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیر با مسئولان استانی به این نتیجه رسیده‌ایم که از ظرفیت پساب فاضلاب نیز می‌توانیم در توسعه آبیاری مدرن استفاده کنیم،‌ ادامه داد: قطعا تسهیلات پرداختی از محل کمک‌های فنی و اعتباری در این زمینه محدود خواهد بود اما وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح آبیاری تحت فشار 85 درصد را به صورت نقد پرداخت کرده و مابقی نیز به صورت تسهیلات بانکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: قرار است 62 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در قالب اجرای طرح مصوب سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به انجام برسد که اگر این کار عملیاتی شود امکان تولید چندین برابری محصول در شمال استان اردبیل فراهم می‌آید.

پرتوی گفت: اگر زارعان به صورت تعاونی و تشکیلاتی از این تسهیلات استفاده کنند قطعا ثمربخشی و نتایج به دست آمده نیز مثبت و سازنده خواهد بود که در کنار آن توسعه کشت‌های الگویی و بهره‌گیری از روش تیپ در منطقه مغان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار